-0515-442328-

donderdag 31 mei 2012

Waarom heb je eigenlijk voorbeelden nodig ter inspiratie?

Ik heb een neef, Vik. Hij is twee jaar ouder en is opgegroeid in de grote stad. Vik was en is mijn grote held! Vik doet dingen die een ander zeker niet durft! Hij heeft heel veel lef, een grote verbeelding, ziet er goed uit en kan goed verrassend verhalen. Mijn leven lang kijk ik al tegen Vik op, ik vraag me af waarom juist hij mij zo inspireerd? Vik logeerde soms wel weken bij ons, mijn broer is net vier dagen ouder dan Vik en samen hadden ze natuurlijk erg veel aan elkaar. Ik lifte mee op de avonturen van die twee jongens. Vik was ook uitermate lui, en wellicht nog steeds, maar dat zou ik niet meer durven beweren want daarvoor maak ik hem te weinig mee. Tijdens ijsperiodes, wanneer we met papa en mama gingen schaatsen merkte je het al. Mijn broer en ik zochten een goed plekje aan de wal, legde daar onze oude krant om op te zitten. Vik die zat gewoon op de bevroren ondergrond, krantje in de hand. Vol ontsteltenis gilde mijn moeder het uit, ik hoor in mijn hoofd nog de gil: Vik! Je zit in de H_O_N_D_E_P_O_E_P! Vik reageerde laconiek; Äch, tante Trees, ik zit nu toch al....Ën natuurlijk had Vik gelijk, hij zat al, en het leed was al geleden. Hij kon nu net zo goed zijn schaatsen wel onderbinden. sÁvonds, als het donker was en we in bed lagen, leerde Vik ons echt vieze woorden. Ik hing aan zijn lippen, immmers wat ik van hem leerde kon ik mijn vriendjes en vriendinnetjes weer doorleren en dat maakte mij direct een stuk interessanter. Hij kon mij als de beste uitdagen, als Vik zei dat ik iets niet durfde, dan deed ik het al voordat ik er over na had gedacht. Zo sprong ik als vierjarige zo van het dak van de garage naar beneden. Overigens liepen die dingen eigenlijk ook altijd goed af. Voor Vik wilde ik mijn imago hoog houden, ik wilde zijn respect hebben, en dat is altijd zo gebleven. Raar eigenlijk toch, dat je voor sommige mensen extra je best doet, dat je je voor hen meer gaat uitsloven dan voor een ander? Wat is dat toch? Vik is een grote bron van inspiratie voor mij, een drijfveer maar kan jij me vertellen waarom ik hem nodig heb om over mijn eigen grenzen heen te gaan, om me verder te ontwikkelen? Ik ben benieuwd! Watersportcamping Heeg, De Polletjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten