-0515-442328-

zondag 3 juni 2012

Kijken, kijken en vooral kijken!

Als jong meisje was ik al helemaal in mijn element wanneer ik of mocht verzorgen, ik had een hele batterij poppen en alles wat daar zo bij hoort als poppenwagen, badje, kleertjes. Een tweede ding waar ik toen ook al nooit genoeg van kreeg was kijken en tekenen. Uren kon ik kijken naar het water dat onder onze boot bewoog en dat steeds weer andere kleuren en vormen liet zien. Of, nog mooier een vliegtuig dat ging tekenen, prachtige strepen in de lucht die langzaam breder werden en uit elkaar gleden en op lossen. Iets dat nooit met mijn pennenstreken gebeurde. Kijken, kijken en nog eens kijken. Wat neem je waar? En dan de grote vraag; wat kan je ermee? Het tekenen en schilderen heeft me geholpen om te kijken en te onthouden. Tot in detail kijken en de mooie dingen opslaan tot je ze kan hergebruiken. Door te leren kijken en zelf de dingen weer te hergebruiken ontwikkel je een extra gevoel voor de essentie. Kinderen hebben dat ook, gewoon niet omdat de dingen zo horen of zo moeten zijn, maar het waarom? Waarom zou je op vakantie gaan als je toch maar blijft doorwerken? Dit is wat er gebeurt als je je mail e.d. maar blijft checken? En ik heb al helemaal iets met online boeken. Dat doe je toch alleen als je voor de goedkoopste vakantie gaat? Anders wil je toch gewoon iemand die efficient al jou vragen beantwoord en voor jou de gegevens administratief verwerkt? Sinds wanneer doet de gast of klant de administratie? Toch alleen als de diensten niets mogen kosten? Daarom kan je bij ons niet online boeken, ik vind het echt belachelijk dat de gast de administratie voor ons moet gaan doen. Ik heb gekeken naar het proces van reserveren. Dat verliep vroeger perfect, we keken naar de gast en zagen al zoveel wensen, dat we al een goed totaal beeld kregen van wat u wilt en zoekt. Als je in een volle trein stapt, dan weet je toch ook in een split second naast wie wel of niet zou willen zitten? Voordat je dat met een computer allemaal hebt ingeklopt ben je mooi heel wat minuten verder, niks geen vooruitgang voor de gast! Via twitter kreeg ik vorige week een verzoek van een beeldend kunstenaar of die een kijk workshop op onze camping mocht verzorgen. En ik denk dat het een prachtige aanvulling is voor onze gasten. Onder begeleiding gewezen worden hoe de wereld op onze camping eruit ziet. Wat valt je op, wat heb jij gezien, welke details? Kijken is zo ontzettend belangrijk om oog te hebben voor de schoonheid om ons heen. Neem ook een kijkje op watersportcamping Heeg, Wees welkom, De Polletjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten