-0515-442328-

vrijdag 15 juni 2012

Verander de manier waarop je tegen jezelf praat van negatief in positief!

"Ach domme tut", hoor ik mezelf zeggen wanneer ik net daarvoor mijn pen uit mijn agenda heb laten vallen. Kijk dat gaan we dus niet meer doen! Als je over jezelf al negatief spreekt, hoe denk je dan dat andere naar je (gaan) kijken? Wij Nederlanders zijn een erg calvinistisch volkje en zullen daardoor wat minder geneigd zijn om extra positief over ons zelf te spreken. Tegelijkertijd weten we ook dat wanneer we onszelf willen "verkopen" we dat zeker wel zouden moeten doen. Met een positieve houding naar jezelf toe, ben je (beter) in staat om te leren, om te groeien en om jezelf te ontwikkelen. Je bent geboren met een aantal talenten, maar ook met een aantal beperkingen. Het is wel slim om die talenten te laten groeien en ontwikkelen. Dat zullen ook de mensen om je heen steeds vaker dat talent erkennen en herkennen. Alleen al door zelf positief over jezelf te spreken, zal dat dus de nodige effecten hebben op jou en je omgeving. Zorg dat je je talenten de kans geeft te groeien, zorg ervoor dat je ergens de _ste in gaat worden. Vraag je af: waar ben ik de _ste in? Waarin wil ik de _ste zijn? Wat heb je gisteren gedaan waarin jij de _ste bent? Ben je bewust, en denk bewust positief! Het geeft je zoveel meer plezier en energie, daar kan geen partydrug tegenop! "Ach domme tut" ging even niet goed, gelukkig ging die dag heel veel goed! Op Watersportcamping Heeg zijn we de -ste in creatieve projecten. Het project voor dit jaar is onze TEDxHeech. En weet je, ik liet mijn pen vallen maar ik heb ook een prachtige dagvoorzitter kunnen regelen voor onze TEDxHeech! Ben je benieuwd, wees welkom op Watersportcamping Heeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten