-0515-442328-

dinsdag 19 september 2017

must eat's

Afgelopen week was ik in Madrid. Voor de eerste keer, en wat mij betreft zeker niet voor de laatste keer. Voor mijn reis naar Madrid ging ik langs bij mijn vriendin Mirjam. Ooit woonde zij daar enkele jaren met haar gezin. Zij gaf me heerlijke tips mee. Natuurlijk ook tips over de must eat's.

Gelukkig had ze me ook gestuurd naar Chocolateria San Gines. Het tentje waar je een hapje zoetigheid moet gaan eten NA het stappen. Want de Spanjaarden die eten iets zoetigs na het stappen. Dit was de plek waar je je als beste kan laven aan de Churros, gefrituurde deegstengels die je doopt in een kopje chocolade soep. Dit is het tentje dat 24/7 open is, bezocht door vele bekende wereldburgers. De vele zwartwit foto's aan de wand getuigen van hun bezoek. We sluiten aan in de lange rij en uiteindelijk krijgen we ook een tafeltje. Een schaal vol met vers gebakken Churros en de kopjes chocolade soep wordt snel geserveerd. Het nemen de stengels en dopen ze zoals alle andere bezoekers doen, in de soep. Ze smaken wel lekker, zoet natuurlijk. En jullie weten vast wel dat ik een zoetekauw ben en groot liefhebber van chocolade. Dit is echt een regionale culinaire belevenis. Dit is echt een must eat wanneer je naar Madrid gaat, en dan ook echt naar dit tentje!
Niet dat ik het thuis ook wil gaan maken, maar ik had deze ervaring voor geen goud willen missen!
De must eat's, ik vertel ze ook aan onze buitenlandse gasten. Ga naar Doede Bleeker in Stavoren, zijn verse hollandse nieuwe; "ze smaken als een tongzoen met een zeemeermin".
Ook hier ga je voor het verhaal en de beleving naartoe. Bij Doede is het nooit saai en je hebt geen idee wat je nu daar weer mee zal gaan maken. Doede is dus een van de must eat adresjes, die wij regelmatig aanbevelen bij onze gasten. We hebben er wel een aantal, van die must eat's adresjes. We hebben ze op de wand in onze receptie van de camping staan, maar ook in de map van onze geheime hotspots. Tijdens het kampeerseizoen maken we ook elke maand een nieuwe nieuwsbrief. En ook in deze nieuwsbrief delen we altijd van dit soort geheime adresjes. Nooit zal de lijst compleet zijn. Elke maand krijgen we wel weer nieuwe must eat's of must see's te horen. Onze gasten zelf zijn nl. ook al van die behoorlijk nieuwsgierige type's. Die ontdekken zelf ook het een en ander en vertellen het weer aan ons. En je weet hoe dat gaat, wanneer een vriendin of een camping eigenaar verteld dat iets echt de moeite waard is, dan is de kans groot dat het ook echt de moeite waard is, dus ga je al snel zo'n adresje bezoeken!
We zijn benieuwd, heb jij ook een lijstje met must eat's? Laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten