-0515-442328-

donderdag 7 september 2017

W.A.V.E.S.

Er komt weer een vers boek uit dat gaat over wavemakers. Van die organisaties die sneller, beter presteren en die veel meer waarde creëren dan andere. Het geheim wordt in dit boek ontrafelt. Logisch dat ik dan graag wil weten wat het geheim is!

Nu gelukkig niet eens vanuit de harde kanten bekeken zoals nieuwe business modellen ontwikkelen, scrum, of digitale technologie,  maar vanuit het zachte perspectief als gedrag, cultuur en leiderschap. Dan zien we dat Bokito daar niet woont!
Het zijn vooral andere leiders dan hun traditionele voorgangers, de alfa-mannetjes. Wavemakers zijn vooral groepsgericht en veel minder op zichzelf gericht. Er zijn vijf principes; W.A.V.E.S.
Wilskracht Ze doen de dingen omdat ze het zelf willen, niet omdat ze het moeten.
Ambitie Ze richten zich op essentiële, eigenzinnige en eenduidige ambitie. De lat ligt hoog en als een pitbull storten ze zich met een tomeloze energie op hun eigen gestelde doelen.
Verbinding Ze zorgen intern voor een sterke en unieke cultuur en extern richten ze zich op het beïnvloeden en vooral sociaal besmetten van anderen.
Explosiviteit ze hebben het vermogen om alles uit zichzelf en hun team te kunnen halen en weten op de juiste momenten te kunnen pieken.
Souplesse Ze zijn wendbaar, grijpen kansen die zich voortdoen direct aan en weten de dingen die niet werken los te laten.

Een golf lijkt water te verplaatsen. In werkelijkheid beweegt het water op en neer, maar blijft grotendeels op zijn plaats. Wat werkelijk beweegt is de energie die zich via de golven verplaatst. Golven zijn dan ook niet anders dan transportmiddelen van energie. Ik wil ook golven maken en succes behalen met onze camping. Dus moet ik eerst energie vrij maken. Mijzelf een schop onder mijn kont geven. Want na een dynamisch hoogseizoen, lijkt het of mijn energie even wat minder is. De kunst is dan dat ik me stort op projecten die me energie geven. Zodat ik ook weer de waan van de dag vol energie weer aan kan. Daarom stort ik me weer vol overgave op creatieve projecten. Ze geven me energie. Dingen die ik nog niet eerder heb gedaan, ze zijn spannend voor me! Net als me volzuigen met nieuwe kennis en inzichten. Daarom heb ik het nodig om nieuwe boeken te lezen, congressen te bezoeken en nieuwe mensen te spreken.

Hoe zorg jij dat je vol energie weer aan de bak gaat na een druk zomer seizoen? Ik ben benieuwd, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten