-0515-442328-

dinsdag 31 oktober 2017

daar krijgen we energie van!

We mochten de afgelopen dagen logeren in het NHow Rotterdam. En ook daar deed ik weer allerhande inspiratie op! Al was het alleen al alle originele teksten die ze op de muren hadden gezet. Je kent ze wel, van die teksten waardoor je al direct een glimlach op je mond krijgt!

Kort na de glimlach op mijn mond denk ik na over de tekst. het is zo, we leven hier veel te weinig in het hier en nu. De westerse mens is steeds in het verleden of in de toekomst aan het kijken en leven. 
Ik mocht voor TEDxFriesland vorig jaar Herre Zonderland als spreker begeleiden. Hij hield een prachtige talk over hoe je zelf en je team kan boosten naar olympisch niveau. Dan zal je wel over voldoende energie moeten beschikken. Presteren op top niveau is telkens, heel bewust je energie level in balans zien te houden. Wanneer je harder zult gaan werken, dan moet je dus ook harder gaan rusten. Anders heb je voor je het weet een burn-out te pakken! En we werken hier in het westen hard, dus wat moeten we doen om dan ons energie niveau weer op peil zien te krijgen? Juist, meer rusten, meer energie opdoen. Energie krijg je vooral van voldoende en goed slapen, dat zal je niet verrassen. Maar in de top tien staat ook;
  • humor
  • inspiratie
  • in het hier en nu leven.
Het is verstandig om je momenten te plannen in het hier en nu. Gewoon even heerlijk niets dat je aandacht af wil leiden. Lekker ME-TIME. Het maakt niet uit hoe, maar het liefst zie ik natuurlijk als grassprietverhuurder, dat je een weekendje naar onze camping komt natuurlijk! (wees welkom!)
Maar lekker een warm bad met heerlijke badolie, een flinke bos of strandwandeling, een kop chocomel met een lekker koekje en een fijn boek. het kan allemaal en het helpt je om in balans te blijven. Even helemaal niets hoeven en genieten waar je nu bent. Ik ben nu ons toiletgebouw aan het schilderen. Ik denk dat ik ook maar vast een paar unieke en inspirerende teksten ga verzamelen. Dan kan ik die erop schilderen en dan hebben we direct onze gasten weer een beetje kunnen laten glimlachen, hebben we ze misschien zelfs wel weer weten te inspireren. Want als er een ding is dat we onze gasten vooral willen bieden, dan is het wel dat ze met meer energie en goede ideeën weer naar huis gaan.
Heb jij misschien wel een mooie tekst voor ons die onze muur goed zou passen? Ik ben benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten