-0515-442328-

donderdag 1 maart 2018

gastvrij verleiden

Ik liep afgelopen week door het centrum van Mechelen in Belgie. Een prachtig, oud stadje vol met concept stores. De ene etalage nog mooier dan de andere. En tussen al die mooie etalages lees ik op een bordje; Koud buiten? Kom gezellig binnen! Wat een mooi voorbeeld om mensen, gastvrij te verleiden je winkel binnen te stappen. Inspelen op de actuele behoeften van je gasten......chapeau!

Natuurlijk ging ik naar binnen, en ook hier ging de gastvriendelijkheid op hetzelfde niveau door. Naast de prachtige, originele collectie viel er meer op! In de kledingzaak stond een tafeltje met daarop heerlijke bonbons en kannen met thee en koffie. Een tafel met relax stoelen en wat magazines. Er heerste een heerlijke sfeer die zeker ook door de geur en de muziek beinvloed werd. De mevrouw die hier werkte liet me rustig rondsnuffelen en toen ik een vraag had, was ze direct daar voor me! De paskamer was lekker royaal. Dit zijn van die winkels waarvan ik er heel veel meer zou wensen. Ik kocht een paar nieuwe sneakers, van een voor mij onbekend merk, in de kleur nude. Ze gaf me er een schoenlepel bij met daarop de naam van de winkel. Altijd handig en vooral erg slim. Want telkens wanneer ik de schoenlepel zou gebruiken, word ik herinnerd aan deze winkel. Blij en warm liep ik de winkel weer uit.
Zo is winkelen toch een heerlijke ervaring geworden, waarom zijn er dan zo weinig van dit soort winkeltjes?
Wat kunnen we met de camping zelf hiervan leren? Inspelen op de behoeften van de gast die plots voorbij komt? Misschien dat we op een warme zomerdag op het water een leuke boei kunnen neerleggen met daarop; "Ook zo'n dorst? Neem even een lekker drankje bij onze strandbar!"
Of aan de kant van de weg; Ook zo'n droge keel van het tegen de wind in fietsen? Kom lekker bij ons strandbarretje uitpuffen en je keel smeren!"
De rest kan je zelf ook wel verder invullen. Spelend met alle zintuigen.
Gastvrij verleiden, als je even nadenkt dan lukt het wel!
Ben je ook geinspireerd, ga je nu ook aan de slag met het bewust maken van je gast van bepaalde behoeften? Laat het ons weten, vinden we leuk! Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten