Onze wat? Operationele strategie, weer zo'n typische vakterm waar ik af en toe even de rillingen van krijg. Toch is het goed dat het me wordt gevraagd, het dwingt me om er even goed over na te denken. Het houdt ons scherp, die vragen van studenten die een duik nemen in onze interne analyse.
We hebben een hoge belevenis en betekenis strategie, met vier tactische pijlers. De eerste is Vernieuwend; niet alles is vernieuwend, maar kiezen voor de dingen die het meest vernieuwend zijn. De tweede pijler is Anders; dus juist kiezen voor iets origineels, authentieks. Dat dit lang niet altijd het meest praktische is, of het goedkoopste, mag helder zijn! De derde pijler is MVO, Maatschappelijk verbeterend ondernemen. Bij alles wat we doen, wat we kiezen, bedenken we hoe we onze maatschappij beter kunnen maken. Vanzelf willen we geld verdienen, genoeg geld. Nooit hebben we veel geld willen verdienen. Dan hadden we heel andere keuzes gemaakt. Nu kijken we steeds hoe we (vooral op de lange termijn) onze maatschappij ook weer wat beter kunnen achterlaten dan dat we haar hadden aangetroffen. Denk hierbij aan vervuiling, gebruik van duurzame materialen, zo min mogelijk verspilling van grondstoffen. De vierde pijler is ook onze laatste pijler; Persoonlijke aandacht. Hoe meer aandacht we onze gasten kunnen geven, echte persoonlijke aandacht, hoe beter. Natuurlijk worden we begrenst door de financiƫn. We willen onze onderneming wel ook over tien jaar nog kunnen exploiteren. Onze medewerkers willen dan ook nog steeds werk hebben en houden.
Het is steeds goed om zelf, en de medewerkers in de materie te zitten. Af en toe toch even een "deep dive" in de details te maken. Daarvoor is een "winterslaap" erg helpvol. Ik doe dat vooral door samen te werken met (afstudeer) stagiaires. Die kunnen zulke heerlijke vragen stellen als; Kan dit proces niet slimmer? Daardoor moet ik lekker schakelen, het houdt ons en de organisatie scherp. ook schuwen we het advies van deskundige niet. Samen weten we meer en samen kunnen we meer. Of het nu om nieuwsgierige stagiaires gaan of om senior consultants. Natuurlijk hopen we de komende jaren weer flink op te kunnen schalen. Immers, hoe meer gasten we mogen ontvangen die meer nachten zullen verblijven, hoe meer we in staat zullen zijn om de vaste kosten om te kunnen slaan. De camping kan meer gasten aan, we zijn er helemaal klaar voor!
Heb jij ons al eens bezocht of is het misschien alweer jaren geleden? Grote kans dat wanneer je ons (weer) bezoekt je blij verrast bent door alle innovaties en verbeteringen die we de afgelopen jaren hebben ontwikkeld. Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
We hebben een hoge belevenis en betekenis strategie, met vier tactische pijlers. De eerste is Vernieuwend; niet alles is vernieuwend, maar kiezen voor de dingen die het meest vernieuwend zijn. De tweede pijler is Anders; dus juist kiezen voor iets origineels, authentieks. Dat dit lang niet altijd het meest praktische is, of het goedkoopste, mag helder zijn! De derde pijler is MVO, Maatschappelijk verbeterend ondernemen. Bij alles wat we doen, wat we kiezen, bedenken we hoe we onze maatschappij beter kunnen maken. Vanzelf willen we geld verdienen, genoeg geld. Nooit hebben we veel geld willen verdienen. Dan hadden we heel andere keuzes gemaakt. Nu kijken we steeds hoe we (vooral op de lange termijn) onze maatschappij ook weer wat beter kunnen achterlaten dan dat we haar hadden aangetroffen. Denk hierbij aan vervuiling, gebruik van duurzame materialen, zo min mogelijk verspilling van grondstoffen. De vierde pijler is ook onze laatste pijler; Persoonlijke aandacht. Hoe meer aandacht we onze gasten kunnen geven, echte persoonlijke aandacht, hoe beter. Natuurlijk worden we begrenst door de financiƫn. We willen onze onderneming wel ook over tien jaar nog kunnen exploiteren. Onze medewerkers willen dan ook nog steeds werk hebben en houden.
Het is steeds goed om zelf, en de medewerkers in de materie te zitten. Af en toe toch even een "deep dive" in de details te maken. Daarvoor is een "winterslaap" erg helpvol. Ik doe dat vooral door samen te werken met (afstudeer) stagiaires. Die kunnen zulke heerlijke vragen stellen als; Kan dit proces niet slimmer? Daardoor moet ik lekker schakelen, het houdt ons en de organisatie scherp. ook schuwen we het advies van deskundige niet. Samen weten we meer en samen kunnen we meer. Of het nu om nieuwsgierige stagiaires gaan of om senior consultants. Natuurlijk hopen we de komende jaren weer flink op te kunnen schalen. Immers, hoe meer gasten we mogen ontvangen die meer nachten zullen verblijven, hoe meer we in staat zullen zijn om de vaste kosten om te kunnen slaan. De camping kan meer gasten aan, we zijn er helemaal klaar voor!
Heb jij ons al eens bezocht of is het misschien alweer jaren geleden? Grote kans dat wanneer je ons (weer) bezoekt je blij verrast bent door alle innovaties en verbeteringen die we de afgelopen jaren hebben ontwikkeld. Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten