Na 31 grassprieten te hebben verhuurd kom ik er achter dat ik veel te weinig heb gearchiveerd. Wat was het leuk geweest om alle luchtfoto's bij elkaar te hebben bewaard. Of wat te denken van een tijdlijn waarbij we al onze investeringen zouden noteren. Jammer dat we zoveel over onze geschiedenis, niet hebben gearchiveerd.
Want dat is zonde. Daarin zou je zo mooi kunnen zien welke keuzes we hebben gemaakt en of dit wel de juiste keuzes waren (achteraf gezien)
Je kan dan zo mooi de (technologische) ontwikkelingen zien en welke betekenis die hebben gehad. Neem nu onze website, de eerste hebben we laten bouwen in 1994, we waren de eerste camping van Nederland met een eigen website. Naar de huidige normen zag het "ding" er niet heel anders uit dan een soort brochure. Duidelijk is ook te zien dat het logo, maar ook de typologie compleet anders zijn geworden.
Laatst vond ik nog een advertentie die we in een krant hadden laten plaatsen. Ergens in de vorige eeuw. Leuk is dan om te lezen dat de prijzen niet alleen in guldens werden aangeduid, maar ook dat in een zin het product (seizoenplaats) en de prijs werd genoemd. Verder geen enkele extra context.
Vandaag de dag adverteren we niet meer in dagbladen. Bijna ons volledige marketing budget zetten we in op innovatie en daarmee werken aan Free Publicity.
Onder de innovaties zetten we ook alle projecten die we jaarlijks ontwikkelen in samenwerking met de creatieve sector. Als je heel goed kijkt zie je op de foto van de homepage een vrouw zitten met een dikke bos grijs haar, Mensje van Keulen. Bekende literaire schrijfster. Jammer dat ik ook niet van al dat soort projecten een mooie archief heb bijgehouden. Zou mooi zijn om allemaal eens in een mapje te bewaren. Na 31 jaar zou dat een indrukwekkende map zijn geworden.
Bewaren van je geschiedenis in woord en beeld is niet alleen voor jezelf leuk, maar zeker ook voor je medewerkers en gasten. Heb jij je geschiedenis goed bewaard? Hoe doe jij dat? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Want dat is zonde. Daarin zou je zo mooi kunnen zien welke keuzes we hebben gemaakt en of dit wel de juiste keuzes waren (achteraf gezien)
Je kan dan zo mooi de (technologische) ontwikkelingen zien en welke betekenis die hebben gehad. Neem nu onze website, de eerste hebben we laten bouwen in 1994, we waren de eerste camping van Nederland met een eigen website. Naar de huidige normen zag het "ding" er niet heel anders uit dan een soort brochure. Duidelijk is ook te zien dat het logo, maar ook de typologie compleet anders zijn geworden.
Laatst vond ik nog een advertentie die we in een krant hadden laten plaatsen. Ergens in de vorige eeuw. Leuk is dan om te lezen dat de prijzen niet alleen in guldens werden aangeduid, maar ook dat in een zin het product (seizoenplaats) en de prijs werd genoemd. Verder geen enkele extra context.
Vandaag de dag adverteren we niet meer in dagbladen. Bijna ons volledige marketing budget zetten we in op innovatie en daarmee werken aan Free Publicity.
Onder de innovaties zetten we ook alle projecten die we jaarlijks ontwikkelen in samenwerking met de creatieve sector. Als je heel goed kijkt zie je op de foto van de homepage een vrouw zitten met een dikke bos grijs haar, Mensje van Keulen. Bekende literaire schrijfster. Jammer dat ik ook niet van al dat soort projecten een mooie archief heb bijgehouden. Zou mooi zijn om allemaal eens in een mapje te bewaren. Na 31 jaar zou dat een indrukwekkende map zijn geworden.
Bewaren van je geschiedenis in woord en beeld is niet alleen voor jezelf leuk, maar zeker ook voor je medewerkers en gasten. Heb jij je geschiedenis goed bewaard? Hoe doe jij dat? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten