-0515-442328-

vrijdag 31 augustus 2018

altijd weer spannend, een nieuw Festival op onze camping.

Maanden hebben we met elkaar zitten sparren en werken aan het ontwikkelen van een heel nieuw festival. En vandaag is het dan zover, vanavond gaat het los! Het eerste, enige en echte Nachtkijkers FilmFestival op Watersportcamping Heeg.

De draaiboeken passen we per dag nog aan. We nemen het door met onze medewerkers en met de filmmakers en technische mensen. Vandaag is de dag. Nu moet het kloppen. Maar het klopt natuurlijk nooit, zeker niet zo'n eerste keer. Ik weet dat we altijd met verrassingen zullen gaan dealen. De vraag is alleen welke verrassingen? Ik hoop maar dat de verrassingen niet al te grote gevolgen zullen hebben. Het heeft natuurlijk geen enkele zin om me nu zorgen te gaan maken. Maar spannend is het zeker!
We treffen het met dit prachtige weer. Vorig jaar hebben we het nog even gehad over afgelopen weekend, of dit weekend. Wat een geluk dat we met elkaar hebben gekozen voor dit weekend. Vorig weekend was het nat en herfstachtig! Je kunt je voorstellen dat het weer vooraf, onze grootste zorg was. Wat als het plenst van de regen? Of keiharde storm, waardoor je niets zou kunnen verstaan van de films? We hebben ons zorgen gemaakt of we wel voldoende financiele middelen zouden kunnen genereren. En eerlijk, dat zijn allemaal terechte zorgen. Dat kan je je eenvoudig voorstellen. Maar nu, nu voel ik vooral een spanning in mijn buik. Hoop natuurlijk op een daverend succes, met allemaal gasten die niets liever willen dan nog een keer dit festival hier mee te mogen maken. Op dat alle mensen die dit festival hebben ontwikkeld, en mede mogelijk hebben gemaakt, ook heel tevreden zijn. Dat is natuurlijk waar we allemaal op hopen en naar streven.

En een ding weet ik zeker, er zullen zaken niet helemaal goed gaan lopen. We zullen worden verrast. Bij de eindevaluatie zal er zeker een lijstje komen, met daarop wel tien dingen, die we een volgende keer beter moeten gaan doen. Kunnen gaan doen. Nu ga ik proberen, om ook nog echt te gaan genieten. Want het is wel uniek dat we dit Nachtkijkers filmfestival op onze camping mogen ontwikkelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten