-0515-442328-

woensdag 8 augustus 2018

en dan opeens, is er weer rust...

Je kunt er de klok op gelijk zetten. Ergens tussen 8 en 10 augustus, klapt plots 70% van mijn werk weg. Zomaar, van de ene op de andere dag. Geen vijf telefoonlijntjes tegelijk meer. Geen mensen die geduldig blijven wachten tot ze aan de beurt zijn. Nee, plots lijkt het wel of er bijna niemand meer wil komen kamperen.

En eigenlijk is dat ook zo. Iedereen heeft inmiddels zijn vakantieplekje wel geboekt. En daarmee houdt de grote drukte voor mij even op. Ik krijg nog maar enkele mailtjes en enkele telefoontjes per dag. Niet dat de camping plots leeg staat. Die staat nl. nog steeds erg vol. Er zijn hier of daar een plekje beschikbaar. Zo goed als volle bak dus. Maar de aanvragen, die zijn van de ene op de andere dag vrijwel weg gevallen.
Ik word niet meer geleid door de waan van de dag. Ik heb tijd om weer wat om mee heen te kijken en begin maar met stofzuigen, doekje door de receptie halen en mijn bureau opruimen. Zeg maar gewoon: PUINRUIMEN.
Ik moet maar bezig blijven, want als ik nu onderuit ga zakken, dan ga ik me intens moe voelen en ben ik bang dat ik niet meer overeind kan komen. Vanaf begin july, 7 dagen per week werken in een pittig tempo en met heel lange dagen. Dat gaat in je systeem zitten. Nog even doorzetten en dan gaan we zelf even een paar dagen weg. Vooral om de vermoeidheid uit ons lichaam te slapen.
Elk jaar is het zo dat tussen 8 en 10 augustus de meeste mensen wel weten waar ze hun vakantie gaan doorbrengen. Opeens moet ik dan andere klusjes gaan doen. Van die klusjes waar ik vaak een hekel aan heb, van die klusjes die ik voor me uit heb kunnen schuiven. Kan jij me helpen, kan jij niet nog een kampeerplaats zoeken en me bellen? Als jullie dat nu allemaal nog even doen, dan heb ik het gewoon weer even druk, en hoef ik niet over te gaan schakelen naar de boekhouding, de schoonmaak en andere klussen.
Bel me gerust, 0515-442328 Karin, Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten