-0515-442328-

dinsdag 22 januari 2019

de grond onder onze voeten verbrokkelt

Gister middag mocht ik weer een presentatie bijwonen van Christine Boland. En weer was het een feestje om zoveel inspiratie over me heengestort te krijgen. maar toch, het was niet alleen maar: Joepie! Want

We hebben te maken met een stortvloed van onzekerheden. Nog nooit eerder kregen we met zoveel innovaties en systeemveranderingen te maken. Er is heel veel verdeeldheid, veel opstand (gelukkig zou ik haast zeggen) en de grond lijkt onder onze voeten te verbrokkelen.Denk hierbij maar eens aan:
  • Brexit
  • Digibeten vs digihelden
  • wij-zij
  • hoog- en laagopgeleid
  • links-rechts
De wereld wordt steeds meer fluiide. Een supermarkt verkoopt theatertickets of wordt restaurant. Er is heel veel nieuws, ook fake nieuws. Tussen man en vrouw zitten nog heel veel tussenvormen. mensen praten steeds meer tegen apparaten en zelfs siri wordt je therapeut.
En sÁvonds mocht ik een presentatie bijwonen van Ester Barendregt. Zij nam ons mee in de wereld van economie en hoe zij kijkt naar de dingen. Ook van haar verhaal werd ik niet helemaal vrolijk, logisch! Ook zij ziet redenen voor zorg:
  • de autoindustrie heeft het heel erg lastig
  • export
  • gele hesjes
kortom, we hebben allemaal een taak te vervullen. Ook wij met onze camping! Willen we toekomst bestendig zijn, dan zullen we moeten mee deinen met alle gebeurtenissen. Zullen we steeds, van alle opties, gewoon de goede moeten kiezen. Fijn dat er mensen zijn zoals Christine en Ester die ons een klein kijkje in de toekomst geven en laten zien hoe die te duiden. Want dan, zo waren ze beide overtuigend in, dan ligt er zeker ook een heel mooie toekomst op ons te wachten! In mijn volgende blogjes zal ik jullie graag voorzien van de vrolijke en kansrijke opties die deze dames hebben genoemd. Tot van de week en Wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten