-0515-442328-

dinsdag 8 januari 2019

het is de mindset die je alles kan brengen!

Het is alweer een tijdje geleden, dat ik een presentatie mocht bijwonen van Joseph Oubelkas. Zijn persoonlijke verhaal en vooral de levenslessen die hij gaf, ben ik nooit vergeten! Ze dansen regelmatig in mijn hoofd!
Zijn boek kocht ik direct voor onze vijf kinderen. En elk van hen heeft het boek in een ruk uitgelezen. Het is de mindset die je zelf kan veranderen. De omstandigheden heb je zelf niet echt in de hand!


Je kent ze wel, van die mensen waarbij het glas altijd leeg lijkt te zijn. Meestal geven ze anderen de schuld van hun persoonlijk, ellendige omstandigheid. En eerlijk, veel mensen hebben heftige drempels in het leven die ze moeten zien te overwinnen.
En je hebt van die levenskunstenaars die altijd maar in alles het mooiste zien. Hoe ellendig ook.
Een feit is dat we allemaal vroeg of laat, te maken krijgen met zware drempels. Neem alleen maar het feit dat we ooit afscheid moeten nemen van onze liefsten die we hebben.
In ondernemen hebben we allemaal, vroeg of laat, met heftige drempels te maken. Financieel loopt het niet zoals we hadden gewenst of je krijgt een conflict met een klant of medewerker. Toch heb je bij ondernemers ook van die mensen die altijd het maar hebben over wat er tegenzit en hoe ellendig dat voor ze is. De schuld ligt dan ook altijd extern. Het weer, de economie en ga zo maar door! Terwijl we allemaal met hetzelfde weer en dezelfde economie te maken hebben! Je hebt ook van die ondernemers die altijd maar geluk lijken te hebben en geen tegenslagen lijken te hoeven overwinnen. Niets is minder waar, natuurlijk hebben ook zij te maken gehad met diverse drempels. Ze hebben vooral een positieve mindset. En dat is wat je voelt, en ziet! Ze stralen bijna een ziekelijke positiviteit uit. En als klant is het ook zoveel leuker om juist bij zo'n "blij ei" te gaan kopen. Een blij ei zijn kun je leren worden. Lees alleen al het boek van Joseph, dan weet je wat je moet gaan doen! Het is je mindset, die je alles kan brengen! In ieder geval heel erg veel!
Afgelopen weken waren we op vakantie in Afrika. De mensen hebben daar heel wat drempels die ze moeten zien te overwinnen. Toch zijn ze warm, vrolijk en blij. Iedereen groet elkaar op straat. Iedereen lijkt daar rond te lopen met een grote glimlach, van oor tot oor. De mindset die ze daar hebben, daar heb ik grote bewondering voor! Ik heb weer veel kunnen leren, van de mensen daar. Ook voor mij op de camping is de mindset van levensbelang. En natuurlijk sta ik ook wel eens met een chagerijnig hoofd op. Maar ik kan het me niet permiteren, nooit! Werk aan de winkel op dat moment. Ik moet er dan snel voor zorgen dat ik de dingen vanuit een ander perspectief ga zien!

Wat doe jij om een juiste mindset te krijgen? Wat doe je om telkens weer opnieuw, bewust na te denken over je doelen en over wat voor iemand je wilt zijn? Hoe wil jij gezien worden? Dan weet je dat je ook net als heel veel anderen, vooral aan je mindset moet (blijven) werken.
Heb jij het boek van Joseph al gelezen? Ik ben benieuwd, laat je het mij weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten