-0515-442328-

dinsdag 29 januari 2019

omdenken in commercie voor lijfsbehoud!

Omdenken in commercie, wij doen vaak niet anders.Niet alleen omdat we dat zelf zo leuk vinden, maar zeker ook omdat het je organisatie het meest kan helpen bij haar doelstellingen bereiken.

Ons doel is om de camping zo te vernieuwen en verbeteren, dat we een positieve impact hebben op de aarde, terwijl onze gasten er alleen maar nog blijer en energieker vandaan komen. Op welke strategische vlakken zijn we dan aan het omdenken:
  • Commerciele slagkracht
  • Waardevolle gast relaties
  • Maatschappelijke impact.
Vanaf het aller eerste gastcontact tot en met het laten floreren van een jarenlange gastrelatie, we zijn constant bezig om dit te vernieuwen en verbeteren zodat we toekomst bestendig zijn en blijven. Kijken we naar de CommerciĆ«le slagkracht dan zien we dat de gast van vandaag (en gister, en morgen) een krachtige stem heeft in het verkoopproces en torenhoge verwachtingen heeft. Onze gasten weten als geen ander ons te vertellen wat ze van onze camping vinden, en zijn ook graag bereid om mee te denken hoe we onze camping nog toffer kunnen maken. Niet voor niets gaan we in de winterperiode op bezoek bij onze "droomgasten".  Dit heeft al meer dan eens geleid tot nieuwe producten, diensten en projecten!
We trainen telkens maar weer onze eigentijdse vaardigheden. We weten dat we nooit over advertentiebudgetten zullen beschikken zoals grote organisaties dat wel kunnen. Die gooien met gemak duizenden Euro's over de balk om met adword campagnes, voldoende gasten te verleiden bij hen te boeken. wij moeten het hebben van creativiteit en empathisch vermogen. We ontwikkelen steeds maar weer opnieuw, projecten samen met de creatieve industrie. We trainen ons steeds maar weer opnieuw in empathisch vermogen. Elkaar steeds maar weer in de schoenen laten stappen van de gast en daarop reflecteren. Geen verkooppraatjes houden, maar echt luisteren en kijken naar de gast. hoe kan ik die als beste helpen? Hoe kan ik die als beste sterker maken. Gister belde een opa op die met vier van zijn kleinkinderen een midweek een chalet bij ons ging reserveren. We hadden het over van alles, over de slaapkamers enzo. Hij wilde graag reserveren en ik vroeg hem of ik bij de reservering vier ansichtkaarten van de camping zou stoppen. Zo kan hij die naar zijn kleinkinderen sturen. Geweldig zei hij! Het zijn van die kleine dingetjes, vaak kosten ze nauwelijks geld. Maar het gevoel dat je je gast ermee geeft is dat hij hier echt heel welkom is! Dat gevoel moeten wij allemaal aan onze gasten geven. We zijn fans van onze gasten. Ik heb het al veel vaker vertelt; onze gasten, zouden onze vrienden kunnen zijn! Onze gasten zijn geen pratende portemonnee, maar een mens waar we heel leuk contact mee hebben. Waarvoor we het leuk vinden om zijn verwachtingen te overtreffen op voor hem een onbewaakt moment, op een verrassende manier. Hij praat daardoor vaker met andere over onze camping. En dat is volgens ons niet alleen sterker dan welke advertentie dan ook! Het is vooral voor ons zelf leuker om zo te kunnen werken. Maar het is ook goedkoper en sterker!
Onze gastgerichtheid komt wekelijks op tafel. Het is niet alleen een missie en visie die we ergens in een rapportje op papier hebben staan. We zijn er steeds mee bezig, het is elke week wel aan de orde zodat het in het DNA van ons allemaal is komen te zitten. 
Tessa aan de Stegge, Christine Boland, ze zeggen allemaal dat er een stijgende trend is te zien als het gaat om aandacht voor maatschappelijk verbeterend ondernemen. Bedrijven zullen dus hiermee aan de slag moeten gaan, als ze het nog niet deden. Ook wij staan voor grote transities op dit gebied. We halen dan wel het vuilnis bij onze gasten persoonlijk op, maar nog steeds puilt onze afvalcontainer uit met heel veel grondstoffen die zeker nog eens gebruikt hadden kunnen worden. Neem alleen al alle plastics die in de container verdwijnen! Kijk eens naar de energie die we nodig hebben om onze gasten hier prettig te laten verblijven. Dat kan, dat moet allemaal veel beter! En sociaal hebben we ook nog een impact die we graag zouden willen, zouden moeten verbeteren. Alleen kijken naar medewerkers met een achterstand tot de arbeidsmarkt is zeker nog niet voldoende.

Het is een optelsom van factoren die steeds meer gaan bepalen of we wel toekomstbestendig zijn en blijven. We hebben een purpose nodig om ook op de lange termijn bestaansrecht te behouden. Wat is jouw purpose? We zijn benieuwd, wees welkom! De polletjes, Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten