-0515-442328-

maandag 4 februari 2019

het jaar van het varken

Het nieuwe Chinese jaar begint over enkele uren. Het jaar van het varken. Ik heb geen idee wat men over het karakter van het varken uit de Chinese dierenriem zegt. Daarom zoek ik het maar even op.

 
De heersende sfeer in het jaar van het Varken is er eentje van overvloed en uitwisseling. Steeds meer mensen vinden het onaanvaardbaar om alleen aan jezelf te denken, er groeit een collectief belang en menselijke verhoudingen veranderen. Het jaar van het Varken is een jaar waarin veel tekortkomingen van de voorgaande jaren worden opgevuld. Er komen steeds meer gepassioneerde en toegewijde mensen die zich inzetten voor het welzijn van allen, en die op zoek zijn naar ecologische oplossingen om de schadelijke effecten van het menselijk handelen te verminderen. 

Kijk en dan word ik toch weer blij hiervan! Gister was ik bij mijn nichtje Femke in Amsterdam. Zij zet zich (vrijwillig) in om een goed en sociaal debat te voeren. Dat doet ze met een groepje mensen die zich willen inzetten. Precies zoals hier boven beschreven wordt. Vanmorgen had ik (al weken geleden afgesproken) een afspraak met vriend Jaap. En ook hij zet zich in om onze maatschappij wat mooier te kunnen maken. En ook wij zijn volop bezig om nog meer aan te halen bij de circulaire economie met onze camping
Tijdens de buluitreiking afgelopen oktober, van onze oudste zoon Michiel, bleek dat 75% van de studenten zich met hun onderzoek hadden gericht op de energietransitie die we met elkaar moeten door gaan maken.
kortom, om ons heen zijn er steeds maar meer en meer mensen bezig, met dit thema. Gelukkig maar, want het is brood nodig! Wat fijn om te lezen dat ook het Chinese jaar zich daar naadloos op aan sluit. Het doet er niet toe of ik wel of niet geloof in de Chinese dierenriem. Het gaat erom dat er heel veel mensen op deze aardbol, nu door het jaar van het varken, de neuzen meer en meer deze kant op krijgen. En hoe meer mensen gemotiveerd worden om met dit thema aan de slag te gaan, hoe beter dat is! Zo krijgen we een grotere beweging op gang.
Ik ben benieuwd, welke plannen heb jij voor komend jaar? Met welke thema's ben jij bezig? We zijn benieuwd, wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten