-0515-442328-

woensdag 13 februari 2019

Gaan we dit samen doen? (where is the love)

Samenwerken, co-creeren lijken meer en meer de toverwoorden te zijn om succesvol te kunnen blijven ondernemen. Wie mijn blogjes regelmatig leest, weet als geen ander dat ik altijd wel weer opzoek ben naar nieuwe samenwerkings partners.

Die samenwerkingen ontstaan vanuit verschillende aanleidingen:
  1. Soms zoek ik voor een probleem een oplossing
  2. Soms zoekt een ander, voor een probleem een oplossing
  3. Soms ontstaat er een wens door een spontane ontmoeting
Een voorbeeld van aanleiding 1 is bv. ons vuilniskarretje. Ik wist dat ik een karretje zocht dat voor dit doel geschikt zou kunnen zijn. Daarbij moest het natuurlijk, als alles bij ons, kunnen VAMP-en. Tijdens de Dutch Design Week kwam ik in contact met Florike Martens en zij wilde haar bestaande karretje dat ze had ontworpen als mobiele keuken, wel aanpassen zodat wij een mooi afvalkarretje voor op onze camping hadden.
Een voorbeeld van aanleiding 2 is bv. PlekVoor. Zij bouwen prachtige tiny houses en ze willen graag hun ontwerpen op een mooie (zicht)lokatie zetten. Natuurlijk willen we deze mooie tiny houses op onze camping faciliteren!
Een voorbeeld van aanleiding 3 is bv. dat ik Zoƫ van Liere bij Pakhuis de Zwijger tegen kom. Ik weet nog niet wat en hoe, maar mag ik nog een keertje met je koffie drinken om samen te onderzoeken of en hoe we elkaar zouden kunnen versterken? Was mijn vraag aan haar. Ik heb nog geen idee hoe en met wat we elkaar kunnen versterken. Maar een ding staat hierbij als een paal boven water: Wij en Zij hebben dezelfde doelgroep en dezelfde visie. Het kan haast niet anders, of we kunnen elkaar ergens versterken. Zoeken naar overlap in visie. Kijken waar de liefde zit. Dan weet je al snel, dat je samen heel wat kunt bereiken. Meer dan dat je voor mogelijk had gehouden en zeker heel wat meer dan in je eentje!
Ik ben benieuwd, wanneer heb jij voor het laatst samen gewerkt en met wie? Hoe kwam die samenwerking tot stand? Ik ben benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten