-0515-442328-

vrijdag 15 februari 2019

hoe spring je er boven uit?


Van de week was ik bij een bijeenkomst in Pakhuis de Zwijger; Making Media. Speciaal voor de creatieve industrie bedoelt. Dus ik wilde daar natuurlijk ook graag tussen zitten. Waar komt media en creatieve sector nu mooi samen? We hebben nadrukkelijk met beide veel te maken.

Vanuit het panel werden na de presentatie verschillende vragen beantwoord. Een van de vragen was:
Wat moet ik nu als student van een creatieve studie vooral doen, om de kans op een tof project of baan te kunnen krijgen?
Het antwoord was heel simpel, je hoefde maar voor drie zaken te zorgen:
  1. Portfolio
  2. Portfolio
  3. Portfolio
Deze vraag heeft me dagen al in de macht. Want is dit niet ook precies wat wij met onze camping goed moeten doen? Wil ik gaan samenwerken met een nieuwe partij uit de creatieve industrie, dan zal ik zeker mijn ervaringen (portfolio) moeten kunnen laten zien.
Vanmiddag kwam Kim bij me langs. Kim doet onderzoek voor ons welke evenementen, welke projecten we met de creatieve industrie nog zouden kunnen gaan doen. Welke zijn voor ons juist sterk en welke veel minder?
Ze vroeg me naar ons portfolio. En........die had ik wel (ongeveer) in mijn hoofd, maar zeker nog niet op papier. "Heb je die wellicht op de site staan?" en ook hierop kon ik niet bevestigend antwoorden. De hoogste tijd dus om een portfolio te maken van al onze projecten die we met creatieve "gekken" hebben ontwikkeld in de loop der jaren. Ik maakte een lijstje, min of meer in chronologische volgorde:
  • tekenen en schilderen o.l.v. een docent van de Rietveld Academie, Inge Behling
  • Literaire caravan met schrijvers als o.a. Tommy Wieringa en Mensje van Keulen
  • Weekendje Waacs met designers als Marcel Kampman
  • Douchezingen voor Dummies met opera zangers Lucette van den Berg
  • Kampvuur muziek met o.a. Mr&Mrs Hospes
  • Foodfestival Heegtasty met koks vanf Lokaal 55
  • convoi de Fete
  • Nachtkijkers filmfestival
En dan hebben we ook nog producten ontwikkeld met verschillende creatieve "gekken" als fotografen, grafisch designers, product designers, beeldend kunstenaar en noem maar op. Ik weet weer wat ik na de voorjaarsvakantie kan gaan doen. Een kopje op onze website met daarin ons portfolio, incl. beeldmateriaal! Want je portfolio is zeker een middel waarmee je er bovenuit gaat springen.
En mocht jij nu "iets" in de creatieve sector doen en denken, maar met die camping wil ik ook een project op gaan tuigen, schroom niet en bel me direct! Wij zijn er klaar voor hoor, altijd!
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten