-0515-442328-

maandag 7 januari 2019

ik denk dat jullie wel wat met elkaar kunnen!

Netwerken, ik ben er bijna dagelijks mee bezig. Heel wat mensen heb ik ergens in mijn hoofd zitten. Wanneer ik een nieuw persoon ontmoet, hoor wat die doet en waar die naartoe wil bewegen, dan is er al heel snel een persoon uit mijn netwerk, waarvan ik denk: Volgens mij kunnen jullie wel wat met elkaar!

Het gevolg is dat ik meer dan eens, mensen verder help bij hun uitdagingen. Het gaat eigenlijk heel automatisch, maar daarom niet minder effectief! Dat is niet alleen fijn voor deze mensen, niet alleen fijn voor de mensen die ik al ken, maar uiteindelijk zeker ook voor ons zelf. Want hoe beter ik andere heb verder kunnen helpen, hoe groter de gunfactor naar ons! Ik weet het, het is een lange termijn strategie. Maar nu ik alweer 32 jaar op en aan onze camping werk, zie ik wel dat het ons ook al heel wat heeft gebracht!
Bovendien geeft het een fijn gevoel, wanneer ik merk en weet dat ik andere sterker heb kunnen maken. Zelfs wanneer dat onze eigen collega's (en dus ook onze concurrenten) zijn. 
Soms gaat het over iets kleins, soms over iets groots en soms leidt het tot helemaal niets. Ook dat kan natuurlijk.
Het netwerken, het in contact brengen van verschillende mensen met elkaar, het gaat als vanzelf. Het geeft me plezier en uiteindelijk helpt het me ook omdat de ander dan een volgende keer ook weer aan ons zal denken.
Tuurlijk kost het me tijd en energie, maar het levert me ook een hoop op! Heb jij een idee wat wij met elkaar kunnen doen om elkaar sterker te kunnen maken? Laat je het me weten? Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten