-0515-442328-

woensdag 16 januari 2019

de zwevende gast

Waarom hebben vrijwel alle gasten in januari een idee waar ze hun volgende (zomer) vakantie naartoe zullen gaan, en blijken ze in April toch vaak een heel andere keuze te hebben gemaakt?

Een interessant onderzoek hierover heeft het NBTCNIPO afgelopen july gepubliceerd. Met meer dan gemiddelde interesse lees ik het rapport. Ik lees het rapport scannend door en lees dat vooral de familie, vrienden en de collegae in grote mate invloed hebben op de motieven voor een bepaalde keuze. Weer wat verder lees ik in het rapport dat we dus communicatie inspanningenniet alleen meer moeten worden gericht op de vakantieganger zelf, maar ook op zijn sociale omgeving! Logisch natuurlijk, maar hoe doen wij het? Wij zijn ons bewust dat onze type gast, onze doelgroep zich laat inspireren door zijn sociale omgeving. We doen al van alles om die mond tot mond reclame voor onze camping, flink aan te zwengelen op een wijze die ons goed past (zie eerdere blogjes). Maar wat doen we met beelden en filmpjes? En hoe krijgen we die op het juiste moment (april-juni) gedeeld door onze gast? Want wat dit onderzoek nog eens voor ons extra bevestigd is dat die mond tot mond reclame juist zo belangrijk is om je zwevende gast mee te kunnen motiveren wel voor jou te kiezen.
Ik ben benieuwd, wat doe jij allemaal om die mond tot mond reclame te bevorderen? Heb jij tips voor ons? Laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten