En dat aanpassen is lastig. Want je gaat voorsorteren op dingen die je nog niet helemaal zeker weet. Immers, 1 zwaluw maakt nog geen zomer! Maar toch moet je je afvragen bij de eerste signalen, hoe jij je organisatie daarop kan aanpassen. En als je het al weet, dan krijg je je organisatie vaak nog niet eens mee.......heb je dat weer!
Want het gedrag van gasten en de wijze waarop ze de producten, diensten en service ervaren, is aan verandering onderhevig. Waren je producten gister nog cool, dan zijn ze vandaag al niet meer zo verrassend en morgen zijn ze zo blasé. De gast let op Product, prijs, beleving, service en toegankelijkheid. De optelsom hiervan is je waardepropositie. De verandering in het gedrag en beleving van de gast, vraagt om constante afstemming en aanpassingen van de camping. De gast zal dan ook steeds kiezen voor die camping, waarvan de totale set van eigenschappen, het beste aansluit bij zijn wensen en behoeften voor dat moment. En voor de camping betekent dat, continue verbeteren en innoveren!
Dat valt lang niet altijd mee. Er zijn heel veel externe factoren die te maken hebben met het veranderende gasten gedrag. Om nu al die factoren goed in beeld te hebben is een hele opgave. Zelf probeer ik ze in de smiezen te hebben door:
* trendtellers
* online influencers
* progressieve magazines, tv programma's, hotspots
* festivals en beurzen
Goed in de gaten te houden. Dat in de gaten houden is niet alleen leuk, maar vooral ook heel erg leerzaam! Dat maakt dat we lekker enthousiast worden. En enthousiasme is aanstekelijk. Dan is de kans wat groter dat je voorgestelde veranderingen ook binnen je organisatie worden opgepakt. En dus is het dan makkelijker om relevant te blijven
Wie binnen jullie organisatie scant constant te toekomst af en enthousiasmeert intern de boel? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten