Natuurlijk, wij zijn een commercieel bedrijf en willen ook gewoon met onze camping, ons brood op de plank verdienen. We hebben dus winst nodig, om te kunnen overleven. En meer winst betekent ook automatisch, meer kunnen investeren en de boel nog beter maken.
Dat wil iedereen met zijn organisatie. Wanneer we dan kijken naar hoe we dat kunnen doen, moeten we vooral de bril opzetten van de businessman. Hoe maken we onze camping succesvoller?
En dat begint, zoals zo vaak gebeurt wanneer we iets op de camping willen verbeteren, met de juiste vragen stellen. We hebben 3 grote vragen waar we naar kijken:
1.) Hoe kunnen we meer gasten krijgen?
2.) Hoe kunnen we het totaal aantal reserveringen verhogen?
3.) Hoe kunnen we de gemiddelde reserveringswaarde verhogen?
Gaan we op elke vraag flink scoren, dan is de uitkomst automatisch dat onze camping enorm meer succesvol gaat worden. Op elke vraag zijn met gemak wel 40 oplossingen te bedenken. Die oplossingen moeten wel ons DNA passen.
Samen met ons team gaan we op elke vraag lekker brainstormen. En idd. de uitkomsten zijn groter dan wel 40 per vraag. Daarna mag een ieder van ons, 6 punten uitdelen. Ieder krijgt 3 gele post-it blaadjes. Op 1 blaadje staat een 1, op een blaadje staat een 2 en op het laatste blaadje staat een 3. Iedereen mag kijken welke oplossing als beste past bij onze camping volgens hen. Qua visie, qua missie, qua vaardigheden. En al snel weten we wat we als beste direct kunnen aanpakken.
We zijn benieuwd, waarop gaan jullie je organisatie extra op inzetten? Laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten