-0515-442328-

woensdag 14 maart 2012

Je bent wie je kent

Zakelijk netwerk opbouwen

Morgen gaan we weer naar een zakelijke bijeenkomst met twee van onze afstudeer stagiaires. Natuurlijk moeten we deze bijeenkomst goed voorbereiden, immers hebben zij, maar ik net zo, ons als doel gesteld dat we ons netwerk gaan uitbereiden.
In de paar maanden dat ze bij ons stage lopen moet het mogelijk zijn om tenminste 100 nieuwe contacten binnen hun netwerk op te kunnen bouwen.

Het netwerk is vandaag de dag ook prachtig te beheren en inzichtelijk te maken aan derden via de portal Linkedin.

We gaan dus naar een zakelijke bijeenkomst voor de recreatie sector en er zullen een aantal sprekers zijn die vanzelf de moeite waard zijn om naar te luisteren, anders gingen we niet naar deze bijeenkomst toe. Hoewel het natuurlijk altijd toch lastig blijft om vooraf een inschatting te maken of het inderdaad de moeite waard zal zijn.

Als eerste, misschien wel de meest logische stap om het voor te bereiden is dat we gaan voorbereiden wie de sprekers zijn en welke kennis zij in huis hebben. Ook hiervoor maak ik vaak gebruik van Linkedin.
De tweede stap is, hoe kom ik in contact met deze persoon. Ik zeg altijd dat ik twee soorten vragen kan stellen; een gekke vraag of een briljante vraag. En hoe meer ik over de persoon weet, tot en met zijn persoonlijke hobbies aan toe, hoe beter ik in staat kan zijn om me voor te bereiden op deze persoon.

En als laatste, zorg dat je makkelijk nog eens contact met deze persoon kan opnemen. Vraag hem iets dat je van hem of haar wilt ontvangen, biedt hem of haar nog wat aan na te sturen. Kortom geef aan dat er een duidelijke reden is om al kenbaar te maken dat je met deze persoon straks in contact zal komen.

Verder spreekt het voor zich dat je altijd iets bij je moet hebben met daarop je contact gegevens en dat hoeft echt niet altijd een visitekaartje te zijn! Het mag gerust ook een C.V. zijn of een brochure.

Morgen gaan we naar een zakelijke bijeenkomst en ik hoop dat we ook minstens 5 nieuwe kontakten kunnen toevoegen aan ons netwerk!
Een groet & een glimlach, De Polletjes, Watersportcamping Heeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten