-0515-442328-

maandag 12 maart 2012

Watersportcamping Heeg op koers!

Natuurlijk hebben we een visie, een visie voor onze organisatie. We weten wat we op de middenlange termijn willen bereiken. Maar net als alle andere organisaties hebben ook wij te maken met externe factoren die we soms moeilijk kunnen inschatten.

Er waren mensen die ons landje al eerder waarschuwde voor een mogelijke dubbele dip, en die dip hebben we nu echt helemaal te pakken. Iedereen wordt zenuwachtig en vindt het spannend of deze tweede dip effect op zijn of haar persoonlijke leven zal hebben? Spannend, jazeker!
Maar als ze mij de vraag stellen of dat ik er bang voor ben? Ik zie het als een extra kans! Zoals zo vaak heeft het krimpende netto-inkomen van de gemiddelde Nederlander volgens mij een positief effect op de camping.
Kamperen is en blijft toch een realtieve goedkope vakantie, zeker als je die in eigen land plant. Geen tolwegen, geen extreem dure campingplaatsen zoals we die met name in Italie zien. Weinig reis tijd en kosten maak je....kortom, een grote kans in een neergaande economie.

Daarnaast kosten de investeringen minder. Ik heb te maken met leveranciers die meer dan ooit bereid zijn de producten tegen scherpe prijzen aan te bieden of eerder bereid zijn om samen met ons een project op te starten.
Zo hebben we afgelopen weekend een prachtige tafel en stoelen van het Nederlands ontwerpbureau Moooi kunnen kopen. Precies passend bij onze kernwaarde.
Daarnaast komt het eeuwenoude ruilen weer mooi in the picture. Ik heb wat dat jij wilt, jij hebt wat dat ik wil, en we ruilen.
En juist op een camping heb je veel te willen. Ik wil op het gebied van groen wel mooie innovatieve bloembollen, ik wil op het gebied van techniek wel graag een sensor die mijn gasten in het toiletgebouw blij maakt met het opstarten van een mooie poetische presentatie, ik wil op het gebied van communicatie wel een hele mooie pagina op facebook en ik wil ook nog graag nieuwe fietsen en beddengoed voor de verhuur. Kortom je kunt het bijna zo gek niet bedenken of er is altijd wel iets waarmee wij graag zouden willen ruilen. En waarom dan ruilen en niet gewoon betalen? Omdat ik zonder ruil deze transactie nooit voor elkaar had gekregen, punt.

En juist omdat deze mogelijkheden allemaal aan het boorelen zijn in onze samenleving, kan ik gerust zeggen dat we mooi op koers liggen. Met onze visie hebben we de doelen en de richting voor de toekomst bepaald, en die gaan we dit seizoen zeker halen.

Ben jij nieuwsgierig geworden en wil je graag zelf een kijkje komen nemen op onze camping? Wees welkom, we ontvangen je graag!

Een groet & een glimlach,

De Polletjes 0515-442328
www.watersportcampingheeg.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten