-0515-442328-

donderdag 5 april 2012

Heb jij de paashaas gezien?

Ik moet even in het dorp een boodschap doen, en rijd met mijn autootje door de winkelstraat. Daar komt de kleuterjuf aanlopen met in haar kielzog een hele klas kleutertjes. Niet te beroerd om een hoop gegil te gaan veroorzaken neem ik gas terug en laat mijn raampje zakken. De kleuterjuf, Saskia, spreekt mij direct aan, nog voordat ik de rottigheid met de kleuters kan gaan veroorzaken. Karin; heb jij de paashaas gezien? Alle kleuters richten hun koppies naar mij. Maar zeker zeg ik, ik zag nog net zijn witte kontje bij de heg van de kerk! En, vervolgt Saskia, had hij ook paaseieren bij zich! Bewust zet ik grote ogen op en knik alleen maar Ja, Ja! Alle kleuters gillen het uit en met een nog grotere gedrevenheid lopen ze samen met juf Saskia richting de kerk. Kennelijk is het zo simpel om mensen nog gemotiveerder te krijgen. Biedt ze wat ze wensen, waar ze blij van worden. Dat is ook de essentie van het ondernemen volgens mij. Gewoon doen waar je klanten blij van worden. Niet alle mensen, maar gewoon de doelgroep waar je je op richt. Het verhaaltje van hierboven zou geenszins hebben gewerkt bij pubers, om maar wat te noemen. Die zitten hier niet op te wachten. En wanneer ik voor een hele groep gemeleerde mensen, zeg maar iedereen, een paasverhaal zou maken, dan zou het een flauw verhaaltje worden en zou ik niemand gemotiveerd krijgen. Niemand zou zich speciaal aangetrokken voelen, laat staan aangesproken. Wij richten ons ook niet op iedereen. Wij richten ons op een wat kleinere groep mensen. Wij luisteren steeds weer naar alleen deze mensen. Wat willen deze mensen, waar houden ze van, waardoor worden ze verrast. We hebben onze doelgroep gesegmenteerd op basis van lifestijl. Onze doelgroep wil graag als eerste, nieuwe dingen ervaren. Wonen veelal in het randstedelijk gebied, zijn internationaal georienteerd en werken veelal in de creatieve sector. Het zijn mensen die kritisch en ietwat rebels zijn. Erg veel waarde hechten aan cultuur en natuur. Vaak ook hoger opgeleid en wijndrinkend. Herken je het? Grote kans dat jij dan ook tot onze doelgroep behoort! Onze producten en diensten hebben we dan ook afgestemd op onze doelgroep en dat maakt het verschil. Want in essentie verhuren wij op onze Watersport camping natuurlijk grassprietjes en boten. En om dat onderscheid te maken heb ik ook in onze communicatie gezet dat wij geen animatie teams hebben, geen bingo en ook geen verkleed konijn op de camping hebben. Jammer, dan zul je dus ook geen paashaas bij ons ontdekken, maar vast iets veel spannenders..... Wees welkom, De Polletjes http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten