-0515-442328-

zaterdag 21 april 2012

Vacans = ledig DOE DAT DAN!

Mijn oude vader (75) aan de lijn. En juist nu hij deze leeftijd heeft bereikt heeft hij het haast drukker dan ooit. Hij heeft haast, zijn leven is eindig en er is nog zoveel te doen. Zeker met het kabinet van vandaag de dag. Bijna dagelijks moppert hij op dit kabinet, deze economie en de maatschappij. Hij heeft haast, want hij heeft nog maar beperkte tijd over om het verschil te kunnen maken! Vroeger, (klinkt bijna als een sprookje) toen hij zich echt drie slagen in de ronte werkte en de grote vakantie steevast aanbrak met een fikse migraine aanval, toen gingen mijn vader en ik wel eens wolken kijken. Verplicht moest ik eerst een mooie, sappige grasspriet zoeken en die half kauwend, half sabbelend, uit mijn mondhoek laten hangen. We gingen dan lekker liggen in het hoge gras en hadden het eigenlijk nergens over. Maar ken je dat, een gesprek wat nergens over gaat maar dat zo heerlijk voelt? Misschien hadden we onze ogen gesloten en luisterde we samen naar de hommel die in de klaverbloesem de honing voor die dag aan het scooren was. Maar het kon ook zomaar gebeuren dat we figuren gingen spotten in de wolken die steeds weer veranderde. Het gras dat misschien wel door de wormen en torretjes onder je blote vel in beweging kwamen, kietelde. De geur van frisse wind, de zon en de grassprieten was lekkerder dan de beste geurkaars uit de ritual winkel. De wind die zachtjes je gelaat streelde waren meer teder dan welke minaar ooit zou kunnen bieden. EN HOE KAN DAT NOU, DAT IK DAT NOG MAAR ZELDEN DOE???? Dat ogenschijnlijk zinloze vervelen, met van die niets zeggende onderonsjes? Mijn hele leven is vol, ik werk, ik ben taxi voor de kinderen, ik zit ook nog vrijwillig in wat besturen, ik kook, was, lap de ramen en strijk en als het even kan ben ik ook nog aan het moederen en minneren. En zelfs tijdens vakanties lukt het me om een dag zomaar vol te plannen met de dingen die ik vooraf al heb gelezen of over heb gehoord. Bizar want Vakantie is de afgeleiden van het latijnse woord Vacans dat zoveel als ledig betekend. Even je hoofd leeg maken, je agenda leeg maken, lekker doorwaaien......ook dat kan hier prima doen, en als je wilt zoek ik samen met je een lekkere sappige grasspriet uit! Wees welkom, De Polletjes www.watersportcampingheeg.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten