-0515-442328-

donderdag 12 april 2012

Opzoek naar bredere verbanden......

autenticiteit en verbondenheid zijn twee van die trends die we natuurlijk aangrijpen als klein zgn. papa en mama bedrijfje met een paar medewerkers. Immers is het voor de kleinere bedrijven vele malen makkelijker om authentiek te zijn, en verbondenheid met je eigen gasten te hebben. Maar is dat wel zo? De wereld om ons heen is erg onrustig, er is een enorme veranderdrang, de economie is zal ik maar zeggen lekker turbulent en maatschappelijk gebeurt er om ons heen heel wat! Hele complexe en dynamische tijden. En om op tijd de dingen te kunnen waarnemen, om bij te blijven moet je als organisatie juist veel naar buiten treden. Al je zintuigen de kost geven om te ervaren wat er allemaal veranderd om je heen. Richard Stomp noemt dat zo mooi "straat-jutten". En nu juist deze kleinere organisaties hebben het over het algemeen zo druk met de waan van de dag, dat ze bijna niet toekomen aan dat Straatjutten. Okay ze krijgen nog wel makkelijker voeding van hun droomgasten, maar dat alleen is zeker niet voldoende. Wij hebben samen met onze mede-werkers, onze droomgasten, onze stakeholders en familie kernwaarden omarmt waarop we onze camping ontwikkelen. Onze kernwaarde bepalen onze koers. Deze kernwaarden passen ons en geven ons kaders waarbinnen we ons ontwikkelen. Ons authentiek is dus onze kernwaarden, onze DNA onze vingerafdruk. Dat hoeven we niet te spelen, die zijn echt, ze zijn zoals Jacob en ik zijn, zoals de camping is en zoals onze medewerkers die we met zorg hebben uitgezocht. Zelfs onze stagiaires passen bij onze kernwaarden. Of zoals Marc Lammers zegt; "Fit, or fuck off". Onze gasten zijn ook echt geselecteerd. Onze communicatie is dusdanig dat je ons cool vindt of bizar. Hierdoor trekken we een bepaald soort mens aan, dat vinden wij fijn en dat vindt de gast fijn. Zo kampeert hij in een omgeving waarbij hij geestverwanten treft. Mensen zoals hij, zelfde cultuur, zelfde waarde en normen. Maar nu weer even terug komen op het naar buiten gaan. Wij gaan ook elke winter opzoek, naar onze gasten. Niet zoals de meeste collega's van ons dan doen met beurzen. Neen, wij gaan naar hun huis. We zien hoe ze wonen, we spreken ze in hun eigen huis, drinken met ze een kop koffie aan hun eigen koffietafel en in dit persoonlijke gesprek leren we zoveel meer! We maken ons verbonden, en dat lukt zeker niet alleen met zenden vanuit de eigen organisatie! Natuurlijk is het fijn dat je weer de moeite hebt genomen om deze blog te lezen, en we hopen oprecht dat we je wat inspiratie hebben kunnen bieden. Maar ik ben ook zo benieuwd wat je ervan vindt. Het mooiste is wanneer je het niet met ons eens bent, dan kunnen we het erover hebben. Niet met ons twee-en maar in breder verband. Ik ben benieuwd naar je reactie, Wees welkom, De Polletjes www.watersportcampingheeg.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten