-0515-442328-

vrijdag 20 april 2012

Kampeerdagen van de ANWB

We zijn weer alles aan het verzamelen en klaar maken voor de beurs in Ouderkerk aan de Amstel, de zgn. ANWB kampeerdagen. Dat doen we niet alleen, maar samen met onze collga's van Friesland Campings. Het is altijd gezellig om met elkaar een beurs te draaien en helemaal leuk om ook nog eens mensen blij te kunnen maken en te verrassen met een gratis zeilles. Maar wat is het doel dat wij hebben gesteld voor deze beurs? Wanneer je een doel hebt als ondernemer, dan weet je precies of je wel of niet teleurgesteld kan zijn of in jubbelstemming. Een gesteld doel maakt het ook zoveel makkelijker voor je mede-werkers. Iedereen weet waar hij naartoe moet werken. De meeste mannen zijn erg doel- en oplossings gericht. Maar de meeste mannen kicken ook op beurzen en TV spots. Kijk mij daar eens staan....... Een wonderlijke combinatie want ik heb wel meer dan eens het gevoel dat de kostbare budgetten lang niet altijd worden ingezet op de meest effectieve wijze. Eerst moet duidelijk zijn waar je je potentiele gast kan bereiken. En met alle respect denk ik niet dat onze doelgroep, de avontuurlijke vakantieganger, wel gebruik maakt van diensten van de ANWB. De ANWB is nu niet de organisatie die uitblinkt in creatieve acties en innovatieve ideeen. Bij de ANWB consument hebben we toch wel een bepaald beeld, zie je die ook voor je? En dan gaat het eigenlijk al mis, toch? Maar wellicht gloort er toch nog hoop, want in de regio waar de ANWB kampeerdagen wordt georganiseerd wonen verhoudingsgewijs veel van die avontuurlijke vakantiegangers. En als die nu allemaal af komen op een gezellig gratis dagje uit in de regio en overal en ergens lekker in de watten worden gelegd, niet verkeerd, toch? Dus toch komt de doelgroep naar deze beurs. Dan komen we bij de volgende stap, hoe kunnen we onze potentiele gast verrassen. Om aandacht te krijgen in deze overprikkelde maatschappij moet je van goede huizen komen om de potentiele gast echt te verrassen, pas dan trek je zijn aandacht. Doen we dat wel met alle acties tijdens de ANWB kampeerdagen? ok daarvan denk ik dat we dat wel doen, we bieden ons een van onze beste producten naast het kamperen aan; de zeillessen voor kinderen! Direct ook een kado waarmee we direct onze positionering aangeven, kamperen met watersport. Maar om nog even terug te komen op onze doelen, wat willen we bereiken? Naamsbekendheid? of misschien meer boekingen? Meer nieuwe gasten? Of, omdat we zo extra bij de ANWB opvallen en wellicht weer een nominatie krijgen voor beste camping? In ieder geval gaan wij voor de nieuwe gasten die onze camping zullen gaan bezoeken. We werken eraan om zoveel mogelijk potentiele gasten te verleiden om voor onze camping te gaan kiezen. Dat doen we met veel plezier, zoals we in heel veel van ons werk heel veel plezier hebben. Mar dat is natuurlijk niet zo verwonderlijk, wij hebben misschien ook wel het aller leukste werk van de wereld! En mocht je dat zelf willen uitproberen, wie wil er twee weken meelopen met me, ik zal je alles laten zien en beleven van wat het inhoud om je eigen camping te runnen. Diegene die zich het eerste aanmeld met een kort motiverend briefje is mijn "partner" Wees welkom, www.watersportcampingheeg.nl De polletjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten