Watersportcamping Heeg - of je nu een weekendje wil onthaasten......of juist op avonturenpad wil, op deze plek ben je op het juiste adres!
-0515-442328-
maandag 6 augustus 2012
Een crisis los je op met nieuwe ideeen, niet met geld
Je kan je bedrijf aan het infuus leggen van de geld kraan, maar daarmee los je je financiele problemen niet definitief op. Alleen met nieuwe ideeen die je vervolgens goed gaat uitwerken, kunnen je bedrijf, je regio of je land financieel herstellen.
Maar als maatschappij houden we niet zo erg van nieuwe ideeen want die impliceren ook dat we wat moeten veranderen. En dat veranderen is lastig. Trouwens, dat is niet alleen lastig voor de mens. In een eerdere blog schreef ik ook al over Onno van Dokkum die vertelde dat we juist onze nieuwe ideeen kregen door te kijken naar de natuur.
Het is een natuurwet; pas je aan of ga kapot. De ijsbeer van vandaag is eigenlijk een bruine beer die zich heeft aangepast aan de extreme omstandigheden van het poolgebied en daardoor ook in die omgeving zich staande kan houden.
Zo is het ook met bedrijven, als je niet volop verkoopt dan is er wat mis met je bedrijf. Zo simpel is het, maar zo simpel is de oplossing nog niet.
Hoe groot is het aantal gasten dat je bereikt? En dan bedoelen we gasten uit jou doelgroep? Is die wel groot genoeg? Niet iedereen zal voor je bedrijf kiezen, ook al behoort die tot je doelgroep. In deze economische mindere tijden heb je als bedrijf een groter bereik nodig om hetzelfde aantal gasten werkelijk te laten kopen.
Kortom, als het aan het bereiken ligt zouden we meer naamsbekendheid moeten hebben in combinatie met het verhogen van het aantal raakmomenten.
Een andere trend die al ver voor deze economische mindere tijden zichtbaar was is dat we als mens steeds meer prikkels per dag te verwerken krijgen. Meer recklame uitingen zal ik maar zeggen.
Dat betekend dat we het als bedrijf of beter moeten doen dan de andere reclame uitingen ofwel meer moeten doen om de aandacht te krijgen van onze doelgroep die we wensen.
Daarvoor hoef je echt niet over mega budgetten te beschikken, dat lieten de Bavaria babes wel zien die met een fractie van het budget van de hoofdsponsor (Heineken) wereld wijd veel aandacht kreeg!
Een goed idee van die Cor Hospes om met weinig budget veel te bereiken!
Je hebt een constante stroom van ideeen nodig om de goede ideeen te kunnen laten ontwikkelen, steeds weer opnieuw.
Nu maar hopen dat al die leraren onze potentiele medewerkers masaal gaan trainen op creativiteit. Een crisis los je op met nieuwe ideeen, niet met geld.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten