-0515-442328-

vrijdag 3 augustus 2012

Onderhouden!

Alles dat je niet onderhoud gaat van je af, dat weten we allemaal! Maar we herkennen vast allemaal wel dat we dat soms even niet helemaal optimaal doen. Je denkt dan van, dat losse plintje doe ik morgen, of volgende week wel. En voor je het weet ben je weken verder en wijst een goede vriend je op het losse plintje..... Zo is het met alles, met dingen als het houtwerk van het sanitairegebouw dat weer mooi FacebookBlauw is gemaakt, maar zeker ook met relaties! Natuurlijk, zo jullie weten, ik verdien mijn brood met grassprieten verhuur. Maar nu mijn grassprieten meer dan wat nat zijn, hebben ook mijn huurders wat meer onderhoud nodig. Hoe dat onderhoud eruit ziet is voor ieder bedrijf of organisatie weer anders. En eigenlijk kan je niet eens al je gasten op een hoop gooien. Het onderhouden van de ene gast vraagt om samen een kopje koffie te gaan drinken, met een andere gast is het handig om die wat prive boeken uit te lenen. Maatwerk dus. Juist omdat we hier geen kampeerfabriek zijn met standaard processen. Dat betekend dat we, willen we onze kernwaarden als persoonlijke aandacht uitdragen, meer dan gemiddeld goed kijken, luisteren en aanvoelen welk onderhoud onze gasten op prijs stellen. Vanmorgen heb ik wat boeken uit onze prive boekenkast gepakt, kinderboeken. Nu het weer wat druileriger is wordt er meer (voor) gelezen en raakt de door gasten meegenomen voorraad eerder op dan bedacht. Ruim de tijd nemen voor het uitzoeken van het neergelegde stappeltje boeken en ook nog het spelletje Jan in de zak uitgelegd. Dat spelletje kan je met dobbelstenen, snoepjes en pen en papier al doen. De "Beppe" en de kindjes vonden het prachtig. Want eigenlijk waren ze niet zozeer opzoek naar boeken maar naar aandacht en een leuke tijdbesteding. Die hebben we ze gegeven. En ondankt het iets mindere weer, hebben ze hier toch een heerlijke tijd en ik weet zeker dat ons onderhoud daar zeker aan heeft bijgedragen. Onderhoud dus alles van waarde! Wanneer heb jij jou meest waardevolle persoon verrast en extra aandacht gegeven? Wil je wat van ons onderhoud? Wees welkom, De Polletjes http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten