-0515-442328-

vrijdag 17 augustus 2012

Overdenk, voordat de dag voorbij is wat goed ging en wat beter kan!

S"Avonds, voordat de zon onder gaat, bedenk dan nog even wat er die dag goed ging en wat er beter kan. Dat doe je omdat je dan constant bezig bent met het verbeteren en optimaliseren van je bedrijf terwijl je ook nog eens bewuster kan genieten van wat er allemaal al zoveel beter gaat. Het is fijn om te merken dat je de dingen al goed doet, en door daar zelf ook speciaal bij stil te gaan staan, weet je ook dat je die dingen goed doet en dus zo ook niet moet veranderen. Soms gaan dingen plots gewoon goed, een toevalstreffer zal ik maar zeggen en als je dan daar s"avonds nog even aan denkt, je bewust overdenkd, dan kan je het zo laten bestaan. Ik zal een voorbeeld geven van iets dat onbewust zo goed ging en waaraan ik s avonds moest denken toen ik aan de goede dingen van de dag ging bekijken. Ik had voor mezelf net een kop koffie ingeschonken toen familie A. langs kwam. Ik vroeg of ze ook trek hadden in een kop koffie en ja hoor dat hadden ze wel. We gaf ze een kop koffie en ondertussen babbelde we wat over van alles en nog wat. Later, s'avonds bij de overdenking kwam ik er achter dat hiermee enorme waarde was toegevoegd aan de grassprieten die we verhuurden. Ik gaf persoonlijke aandacht, ik gaf ze warmte (immers, een kop koffie is al een en al warmte) en het ging allemaal op een authentieke wijze. Kortom, onze kernwaarden werden al behoorlijk uitgedragen! Omdat je daar dan zo bewust van bent, is het minder moeilijk om ook de volgende dagen bewust wat vaker een kop koffie aan te bieden. En wat niet goed ging, dat is helder, daarvoor kan je dan ook makkelijker bedenken wat je beter zou kunnen doen, en hoe! Maar als je dit princiepe nu eens doortrekt? Ik ga actief vragen aan mijn droomgasten, je weet wel die gasten waarvan we er nog wel 100 meer van willen hebben, wat er goed gaat op onze camping, wat er zo fijn was en dat wat niet zo goed ging of verbeterd kan worden. Dan kweek je ook nog eens ambassadeursschap, echte doelgroep gerichte producten en diensten ontwikkeling. Kortom vooral veel voordelen. Dat kan je prima vragen op de momenten dat de droomgast er ook tijd voor heeft, misschien wel s"avonds ergens aan de waterkant. Wil je ook beleven wat wij allemaal al beter hebben gemaakt in de loop der tijd? Wees welkom! Watersportcamping Heeg, De Polletjes. http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten