-0515-442328-

zaterdag 18 augustus 2012

Pluk de dag!

En plots worden er tropische temperaturen voorspelt en gelukkig zijn er dan weer veel mensen die het moment pakken! Pluk de dag noemen we dat. Als je in je leven ruimte over laat om ook spontane dingen te kunnen inlassen dan kan je ook de super kansen makkelijker gebruiken! Tegenwoordig is mijn agenda zo vol geplant dat ik bijna geen tijd heb om spontane dingen in te plannen. En erger nog, mijn agenda zit zo vol dat ik van de "echt leuke" dingen al bijna niet meer kan genieten. Helemaal foute boel dus, hoogste tijd om snel weer wat ruimte in te gaan plannen. Ik ben daarin lang niet alleen en volgens mij is het iets van deze tijdgeest. Jammer want zo haal je niet bepaald uit het leven wat erin zit. Ook ondernemen is vooral kansen zien die andere laten liggen, inspelen op kansen en de bedreigingen zo goed mogelijk uitbannen. We moeten ons zo verantwoorden, tijd is geld. En wat levert een moment spontaan genieten nu op? Wat levert een power nap op? Hoe ga je dat vertellen aan je financierder of aan je manager? Over het algemeen zie je nog steeds dat die toch willen weten hoe je denkt dat "terug" te verdienen? Door steeds zo in een gecontroleerde wereld te gaan leven, krijgen we steeds minder de mogelijkheid om ook de kansen goed te benutten of te omarmen. Mijn lievelings boek is dan ook; Dans met Kans! En vreemd toch dat ik langzaam maar zeker toch weer verzand in het leven in controle waardoor ik de momenten niet goed kan benutten. Af en toe, is het dus nodig, om weer even te kijken of ik nog wel "goed" bezig ben.....en af en toe, is het nodig dat ik mezelf weer bijstuur. Hardnekkig toch? Heb jij het wel begrepen en ga je nu juist wel nog even lekker genieten van het tropische weer? Wees welkom! De Polletjes http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten