-0515-442328-

donderdag 13 september 2012

Social media en de recreatie

Zo direct ga ik weer naar mijn social media training bij Academy Noord. Ik probeer daar zoveel mogelijk naartoe te gaan. Als bijna 50er heb ik een enorme achterstand tot het gebruik van social media en computers dan mijn tientallen jaren jongere collega's. Maar waarom zou ik hier zoveel energie in stoppen? Ook onze gasten, de hoger opgeleide, ietwat rebelse veelal werkend in de creatieve sector -gast is ook meer dan gemiddeld actief op social media. En dus zijn deze kanalen meer dan gemiddeld interessant om door ons te worden ingezet. Bij Academy Noord komen steeds experts op een bepaald vakgebiedje als FaceBook een presentatie verzorgen en daarna, en dat is voor mij minstens zo waardevol, kunnen we met al onze frustraties en problemen terecht in de garage. In de garage zijn een handvol consultants aanwezig die van deelnemer naar deelnemer lopen en zo alle Social Media problemen met je oplossen. Ideaal voor mij. Binnen de recreatie valt het me steeds maar weer op dat Social Media een soort van sluitstukje is. Er zijn steeds maar weer belangrijkere zaken te doen dan hieraan te werken en daarmee laat volgens mij de recreatie ondernemer een heel potentieel liggen. Natuurlijk weet ik dat ook wij het nog veel beter zouden kunnen doen op het gebied van Social Media. Maar natuurlijk moeten we ook letten op de centjes. En dat is ook een lastige. Ook tijd is geld en als ik eerlijk ben dan ben ik met onze camping al een halve FTE-er kwijt aan werken aan Social Media. Ik heb adverteren in de ANWB kampeergids en mijn bestuurslidmaatschap en gewone lidmaatschap bij de VVV opgezegd. We adverteren ook al jaren niet meer in de kleintjes van de Telegraaf, toch moet ik ook de tijd in ogenschouw blijven nemen. De accountability heeft vandaag de dag ook zijn plek gevonden in het ondernemen. En bij alles wat nieuw is, is het juist verdomd moeilijk om de effecten (het bereiken van je doelstellingen) aan te kunnen tonen. Bovendien is zoals met heel veel de zichtbaarheid van de effecten heel veel later pas te zien dan op de wat kortere termijn. Maar vooralsnog ben ik enthousiast over Social Media en kijk ik weer uit naar de nieuwe kennis die ik vanmiddag zal opdoen! En met een beetje geluk tref ik ook nog leuke nieuwe mensen, want ook het netwerken van vlees en bloed wordt niet vergeten! Ben je ook nieuwsgierig naar ons? Wees welkom en neem een kijkje op Watersportcamping Heeg of kom alvast voorproeven op http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten