-0515-442328-

vrijdag 1 mei 2015

150 koppen koffie

Tijdens het congres; "De week van de ondernemer" krijgen we het advies om dit jaar 150 koppen koffie te drinken. Met onze gasten en met onze zakelijke relaties. Maar waarom zou dat zijn?

Het is een mooi streven, 150 koppen koffie, stel je eens voor! Dat zijn 150 gesprekken en vooral 150 keer heel erg veel luisteren. Een eenvoudig rekensommetje zegt me dat ik om de dag dus zeker een kop koffie met iemand uit een van deze twee groepen zal moeten gaan drinken. Het klinkt me als muziek in de oren want in al die gesprekken zal ik inspiratie en ideeen opdoen waardoor onze gasten nog blijer zullen worden. En juist daar gaat het om! Met de juiste zakelijke partners, doelgericht gezamenlijk inspanningen doen om de gasten te geven waarvan ze houden, die ideeen voor te leggen aan onze droomgasten bij het volgende kopje koffie, en weer terug naar de zakelijke partner en visa versa. Dan drink je heel veel koppen koffie, en dan ontwikkel je heel snel, heel veel extra waarde voor de gasten. Dan worden de gasten blij, en iedereen weet wat blije gasten doen. Die doen de reclame verder voor je! Maar dan moeten ze wel heel erg blij zijn geworden.
Ik denk dat ik wel 150 koppen koffie haal met mijn gasten en met mijn zakelijke partners, per jaar. Ik ga meer dan gemiddeld buiten de deur op zoek naar inspiratie. Wie mijn blogjes regelmatig volgt weet dat ik wel twee tot drie keer per maand naar een workshop, congres of seminar ga. En al die keren tref ik ook weer potentiele zakenpartners waarmee ik dan weer afspreek om daarmee een kop koffie te drinken. Uit op onderzoek om elkaar sterker en beter te kunnen maken, uit op het samen meer waarde kunnen creeren voor onze gasten. Maar ook met onze gasten drink ik regelmatig een kop koffie. Ik vertel wat over de camping, maar ik vraag ook vaak hoe ze tegen het ene of andere aankijken. Maar vaak komen onze gasten ook spontaan met eigen ideeen, en hoe tof is dat! Ze denken actief mee hoe we het hier nog beter voor elkaar kunnen hebben.
De opmerking ga 150 koppen koffie drinken lokte direct al een reactie uit van onze collega's Liesbeth en Bert; "denk er maar aan, voor je het weet heb je een maagzweer!" Ik ben direct diezelfde week nog een kop koffie bij ze gaan drinken. Want dat was alweer maanden geleden. Natuurlijk hebben we het over al onze kinderen gehad, over de winter en over wat we voor nieuws in de winter hebben gedaan. Maar we hebben het ook gehad over MVO handelen en hoe zij dat doen en hebben gedaan. Over een samenwerkingsverband voor de wat kleinere recreatie bedrijven en ga zo maar door.
150 koppen koffie drinken is niet alleen gezellig en erg leuk om te doen, het is ook in sneltreinvaart nieuwe ideeen opdoen en afstemmen. Wanneer gaan wij samen een kop koffie drinken?
Bel me even als je binnenkort in de buurt bent, wees welkom!
De polletjes, Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten