-0515-442328-

woensdag 20 mei 2015

hoe het merk LINDA. stuurt op succes

Van de week bezocht ik de SMC050 en kreeg een presentatie over het merk LINDA. Waarom is dit merk nu zo succesvol? Het antwoord is even simpel als krachtig: ze sturen enorm op hun kernwaarden!

Ze zijn totaal niet bereid om concessies te doen, ze gaan voor http://www.lindanieuws.nleen tien met plaatje! Willen zich niet laten verleiden door geld, en juist daardoor is het zo'n sterk merk dat tegen de markt in, groeit! Leanne en Jossine geven een wervelende presentatie, doordrenkt met luchtigheid en humor. Werkelijk, ik heb het regelmatig bescheurt van het lachen! De doelgroep waarop ze zich richten: Leuke vrouwen! En daar hebben ze ook weer een heel genuanceerd beeld van, wie is die leuke vrouw.
Dan delen ze hun geheimen tips:

  • nee, bestaat niet
  • tien met een plaatje
  • denk groot
  • geen concessies aan kwaliteit
  • werken met de beste, en leukste mensen.
Even later stelt een man uit de zaal de vraag of er misschien ook mannen op de redactie werken.....ehh nee! Only sisters, no misters dus! Ik snap dat wel, vrouwen zijn ondoorgrondelijke wezens, tenminste voor veel mannen. En als iemand nu die leuke vrouw moet kennen, dan zijn dat dus vrouwen. Stiekem vind ik het wel lekker stoer.
Dan worden we meegevoerd naar de planning, van het merk. En ook hier is er een enorm stramien waarbinnen het merk de content plaatst. Op zeer gezette tijden, 7 dagen per week, van s'morgens 8h tot sávonds 23h wordt er nieuws geplaatst. Juist door die duidelijke planning, is er een spannende mix van nieuws met een bijna verslavend makend ritme van vaste bloggers en items.

Tot slot zeggen de beide dames; Blijf dicht bij je merk, en doe de dingen mooi!
Voor mij was het weer eens een bevestiging dat we nog beter moeten sturen op onze eigen kernwaarden, en vooral dicht bij onszelf moeten blijven. Want angst maakt meer kapot dan je lief is. Zeker wanneer je je even onzeker voelt (en wie voelt dat nu niet af en toe) of je nog wel op de goede weg zit. We hebben met onze camping in het verleden wel eens uit angst (mijn god wat is het planbord nog leeg...) aan het knopje van prijs zitten draaien. We maakten ooit een aanbieding op vakantieveiling, met als gevolg dat we totaal de verkeerde doelgroep aantrokken. Een hele korte termijn gedachte, die prijsknop naar beneden draaien. LINDA. laat zien dat je juist succesvol wordt door heel consistent te blijven sturen op je kernwaarden, door dicht bij jezelf te blijven en jezelf steeds maar weer op te zwepen door het beste en mooiste resultaat te willen neerzetten. Het is een duurzame strategie die zich gaat uitbetalen in succes, dat zie je maar!
Ik ben benieuwd of jij ook strak stuurt op je kernwaarden? Laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik stuur extreem strak op mijn kernwaarden, het is bijna niet normaal meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan zijn ook jouw resultaten er vast naar! Welke kernwaarden heb jij? Ik kijk uit naar je reactie! Groet & glimlach, Karin

    BeantwoordenVerwijderen