-0515-442328-

dinsdag 12 mei 2015

grote oren en een kleine mond


Online moet je kwadratisch meer luisteren, dan in de "echte" wereld. Meer luisteren en praten met een kleine mond! Maar veel bedrijven gaan met social mediakanalen nog om alsof ze met een marketing campagne 2010 neerzetten; zenden, zenden en nog eens zenden.

De beste interactie hebben we met onze camping wanneer we NIET in de verkoopmodus zit. En ik moet je zeggen, het is nog leuker ook! Zie ik dat een van onze volgers tante is geworden, stuur ik haar een postkaart met een felicitatie op per postduif. Tuurlijk weet ik niet zomaar een, twee drie haar postadres. Juist dat maakt het nog leuker! En vergeten doet ze het niet snel, want ook zij weet dat er serieus moeite voor is gedaan. Echte verrassende dingen, die kosten nu eenmaal wat meer moeite! 
Maar ook de blogjes, waarin je leest met hoeveel plezier en passie wij onze grassprieten verhuren, zijn zelden een verkoopverhaal. En altijd weer eindigend met een uitnodiging voor een reactie van de lezer.
Opzoek naar de interactie, opzoek naar leren, want ook wij weten dat het altijd nog wel beter kan!
De wereld verandert en dat vraagt om een onderzoekende houding. Ook in de marketing, of misschien wel juist! 
In de jaren '80 van de vorige eeuw was een ANWB erkenning een must, goed voor 25% nieuwe gasten! Vandaag de dag zetten we 80% van ons hele marketingbudget in op het kweken van droomgasten. Je weet wel, van die gasten waar we er nog wel 100 van willen hebben. Van die mensen die fan van ons zijn, en onze camping mee willen helpen nog mooier te worden. Van die mensen die zorgen voor een enorme mond tot mond reclame. Van die mensen die onze vrienden hadden kunnen zijn.
Want hoe meer droomgasten, hoe fijner het voor iedereen is! Daarom voor ons geen betaalde advertenties, geen stands op beurzen en geen ANWB of VVV. Wij investeren liever in onze droomgasten en daarom luisteren we vooral veel naar hen.
Hoe zet jij je marketing budget in? Ik ben heel benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersport camping Heeg.




Dat bedrijven niet luisteren. Niet luisteren naar zichzelf en hun klanten. Contentmarketing is voor veel bedrijven tamelijk nieuw. Het probleem is dat ze ermee omgaan zoals ze gewend zijn om te gaan met marketing, namelijk: een campagne bedenken en uitvoeren. Dus door zenden, zenden en nog een keer zenden. Voor succesvolle content marketing moet je uit die verkoopmodus. Ga praten met je klanten en de medewerkers in je bedrijf. Als je een gepassioneerd verhaal over jezelf te vertellen hebt, vergeten je klanten je nooit meer.’
Ik ben benieuwd naar jouw gepassioneerde verhaal, laat je het ons weten, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten