We hebben stukje bij beetje, stapje voor stapje onze camping ontwikkeld tot wat hij nu is geworden. Daar zijn jaren overheen gegaan, we hebben veel dingen tof gemaakt, en veel fouten gemaakt. De belangrijkste lessen die we hebben geleerd is wel dat we vooral dicht bij onszelf moeten blijven.
In 2008 hebben we het roer omgegooid. We hebben heel bewust voor een doelgroep gekozen die ons past als onze jas. Sterker nog, de meeste van onze gasten zouden zomaar onze vrienden kunnen zijn. We spreken dezelfde taal als onze gasten. Langzaam aan merken we de versterkende synergie tussen ons, het concept en de omgeving. Regelmatig zien we oud medewerkers en stagiaires nog terug. Zij zien de vooruitgang vooral en helpen ons nog steeds bij het verder door blijven schaven en verbeteren. Toen we in 1987 de camping van de gemeente kochten vielen we als een blok voor deze locatie, maar we hadden niet kunnen bedenken dat de camping er bijna 30 jaar later, zo tof zou worden. We hebben de bomen zelf geplant, de speeltoestellen zelf uitgezocht en bewust gekozen voor bv. geen slagbomen. We houden van een open en eerlijke sfeer, dat verhoud zich niet met een slagboom. De grootste fout die we in het verleden hebben gemaakt is wel dat we ons toch teveel zijn gaan focussen op de recreatiemarkt. Tuurlijk hebben we met benchmark ook veel voordelen behaald, maar we zijn er te lang in blijven hangen, zien we nu. Onze eigen koers bepalen en varen, weg van de massa en terug naar de essentie. Vaak wel met een vernieuwende component! Steeds maar weer gluren bij andere branches en culturen, om te kijken wat we daar tof vinden om vervolgens te vertalen naar onze camping. Wat vinden we mooi en tof en hoe kunnen we dat concept toepassen op onze eigen camping.
Wanneer ik naar India ga, wil ik die cultuur ervaren, en niet een soort "plastic" Disney resort met allerhande kunstmatigheden. Je ziet bij ons dan ook op het strandje geen palmbomen die zo zijn gekweekt dat ze enige vorst kunnen doorstaan. Bij ons zie je vooral inlandse bomen.
Bij ons geen verkleed konijn dat je kinderen bezig houdt, maar wel een enthousiaste surfinstructeur die je leert windsurfen. Wijzelf zijn gek op design, daarom zie je dat ook op de camping. Liefst van Nederlandse designers, als het even kan zelfs Friese Designers.
We blijven vooral bij ons zelf, en gelukkig vinden genoeg mensen dat een prettig concept.
Wie ben jij en hoe zie je jezelf terug in jouw werk? Ik ben heel benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg. https://www.facebook.com/campingheeg
Je bedoelt denk ik 'iemand in een konijnenpak' of toch écht een konijn met kleren aan ? xP ;)
BeantwoordenVerwijderen