-0515-442328-

dinsdag 8 december 2015

voedselverspilling

Nederlanders gooien gemiddeld 50 kg. aan voedsel weg, waarvoor we 2,5 miljard euro hebben betaald. Ik vermoed dat dit tijdens een vakantie niet heel veel anders zal zijn. Nu heb ik onlangs als scout en coach Daisy Scholte mogen begeleiden bij haar TED talk. Dat zette me wel aan het denken. Niet alleen thuis probeer ik meer op te letten hoe we ervoor kunnen zorgen dat we minder hoeven weg te gooien, ook op de camping wil ik er wat mee, maar wat he?

Voedsel weg gooien is natuurlijk niet goed. Het kost niet alleen heel veel geld, het is ook slecht voor het milieu! Hoe kunnen we ervoor zorgen dat ook onze gasten minder voedsel gaan weg gooien? Wat kunnen we bedenken waardoor dat minder gebeurt? Wanneer wordt het meeste voedsel weg gegooid? Wat voor soort voedsel is dat? Is het vlees dat te lang buiten in de warme zomerzon heeft liggen wachten op de BBQ of is het een pak melk dat teveel is ingekocht? Zijn het wat stukken fruit of uien die de gast gewoon niet nog weer mee naar huis wil nemen? Er schieten allerhande vragen door mijn hoofd waarop ik nu nog geen antwoord heb. Ik denk wel dat we er wat op zouden kunnen bedenken. Voor nu opzoek naar een afstudeer stagiair die voor onze camping wil onderzoeken wat we kunnen doen voor en met onze gasten, om de voedselverspilling op onze camping tegen te gaan. Wellicht dat jij me in contact kan brengen met die student? Zou cool zijn, want wie is er nu voor voedselverspilling?
Help jij me aan deze afstudeerstudent, deel dit blogje zoveel als je kan! Mocht je nog vragen hebben, mocht je nog twijfels hebben, bel me gerust, 0515-442328
Groet & glimlach, Karin Veldhuizen, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten