-0515-442328-

donderdag 17 december 2015

laat zien dat je er moeite voor doet!

Onverschilligheid is het ergste dat je maar kan uitstralen naar een klant of gast toe! Een teken dat de gast er zo NIET toe doet! Laat zien dat je blij bent met de gast, laat zien dat je moeite voor hem wilt doen. Op het podium staat Johan Lammers de gastblijheids tips met ons te delen.

Onverschilligheid, ik kan je zo wat bedrijven, winkels, opnoemen waar ik dat zelf aan den lijve heb ervaren. Een rotgevoel dat we echt niet willen op onze camping. Voor niemand, zeker niet voor onze medewerkers en gasten. Maar vandaag heb ik het druk, ik moet nog "even" allerhande klusjes afronden voordat de kerstvakantie begint. En ondertussen krijg ik van manlief een stapeltje nog meer te doen dingetjes. Ook allemaal graag gisteren af. En over nog geen uurtje komen de mensen van het theater waarmee we willen onderzoeken of ook zij een theater productie wellicht op onze camping komend jaar willen draaien. De tijd dringt, het is al bijna 13h en deze blog moet ook nog in de lucht gezet worden...Voordat je het weet ben je niet onverschillig, maar kom je door de tijdsdruk wel zo over! Ik moet gaan kiezen, prioriteiten stellen. Het ergste dat nu kan gebeuren is, dat mijn bezoek zich niet verwacht voelt. Dat ze denken dat ik onverschillig tegenover ze sta......Dus zorg ik toch nog even eerst ervoor dat ze een warm welkom krijgen, incl. een gezellig bord op het parkeerterrein! Natuurlijk nog even snel een lapje over de tafel zodat de vieze koffievlekken eraf zijn. Het zijn net die kleine beetjes die een prettig verschil zullen maken. De kerstkaarten naar familie en vrienden zullen dan maar op zaterdag worden verstuurd. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Want onverschillig overkomen, dat willen we helemaal niet!
Wat heb jij voor het laatst gedaan om vooral niet onverschillig over te komen? Ik ben benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten