-0515-442328-

woensdag 23 december 2015

praten kan altijd

Eens in de zoveel tijd komt er weet iemand die belangstelling zegt te hebben om onze camping te kopen. Jacob zegt dan altijd, weet je praten kan altijd. Waarschijnlijk heeft hij helemaal gelijk, van praten wordt niemand slechter. Maar mijn maag draait zich om....Onze camping is waarschijnlijk niet het middel waardoor we het meeste geld verdienen. Zeker niet wanneer we al onze uren zouden gaan doorberekenen en dan kijken wat we over houden. Maar, de camping geeft ons wel een manier van leven, brengt ons een groot geluk!

Moet je je voorstellen, elke boom is hier door onze eigen handen aangeplant, elke paal is door ons in de grond geramd en elke kleur verf is door ons zelf uitgekozen. We hebben het hier over ons kindje! We zijn ons enorm gaan hechten aan de camping, en dat laat zich dan ook niet zomaar verkopen! Wanneer we voor het snelle geld waren gegaan, dan hadden we onze camping al wel 20x kunnen verkopen. Verkaveld verkopen of aan een van de vele projectontwikkelaars die af en toe langs komen. Maar ik moet er nu nog echt niet aan denken. Ik ben 50 en zou graag nog een jaar of 20 dit door willen zetten, met dezelfde visie en missie die we al jaren nastreven. Stel je toch voor dat we nu een zak met geld zouden krijgen, wat moeten we er mee? Hoe zouden onze dagen er dan uitzien? Een nog nieuwere auto kopen, veel op vakantie en uit eten gaan. Nog meer en duurdere kleding kopen? Meer naar theater en musea? Maar welke betekenis geef ik dan nog aan mijn omgeving? Wat is dan de zin van mijn bestaan? Nee, het is nu nog zeker niks voor me, ik zou direct in een persoonlijke crisis komen, in de knoop liggen met mijn drijfveren, met mijn zijn. De camping is een essentieel onderdeel in mijn leven, waarvan ik niet graag afstand doe. Ik zou met het verkregen geld maar een ding wensen, een nieuwe, zelfde soort camping. En omdat ik weet dat die er niet zijn, zou ik dom zijn om onze camping te verkopen! De camping is essentieel voor mijn geluk, ik kan geluk niet kopen, dus verkopen is geen optie!
Praten kan, was ook goed om weer even heel goed te beseffen welke betekenis onze camping voor ons heeft.
Waarvan zou jij niet graag afstand doen, ook al zou het je een financieel een zorgeloos bestaan kunnen bieden voor de rest van je leven? Ik ben heel benieuwd, wees welkom de polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten