We hebben jaren lang gestuurd op efficientie. Daar was natuurlijk een grote besparing te behalen. Doen waar je vooral goed in bent en uitbesteden waar je zelf minder goed in bent of wellicht, niet eens zo leuk vindt. Maar, daardoor maak je je wel super afhankelijk van alle partners. Hoe kan je ervoor zorgen dat alle partners dezelfde merkwaarden zullen uitstralen zoals jij die wenst?
Je partners moeten immers bijdragen aan de merkbelofte die je geeft? Wat te doen wanneer je er geen controle meer over hebt? Dan is de beste optie, zorgen dat je er wel controle over hebt! Soms, of vaak zal dat betekenen dat je of een andere partner moet gaan zoeken, of gewoon het weer zelf gaan doen. Een merk ontwikkeld zich jaarlijks, het is dan ook logisch dat er een kans bestaat dat je partner en jij niet meer in elkaars verlengde liggen. Dat je niet meer in staat bent (of wil zijn) om voor bepaalde waarden te staan. Wanneer heb jij voor het laatst kritisch gekeken naar je partners in de keten? Voegen zij nog wel de waarde toe op de wijze zoals jij die graag zou zien? Of gaat het toch tijd worden om afscheid van de partner te nemen. Want een ding weet je zeker, de klant of gast van vandaag pikt het niet meer dat jij je gaat verschuilen achter de smoes dat je dit niet kan doen, omdat je partner waarmee je samenwerkt zo heeft gedaan. En terecht natuurlijk, want uiteindelijk ben je zelf diegene die samenwerkt met deze partner! Wij lieten jaren lang het groenwerk verzorgen door een partner. Totdat we er achter kwamen dat we beter alle groenwerk zelf konden doen. Zo konden we beter sturen op dat bv de machines alleen aan staan wanneer ze gebruikt worden, ipv draaiende motoren die soms wel een kwartier gewoon maar aan bleven staan. Dat klopt niet met ons idee over duurzaam ondernemen. Dat is niet wat we willen uitstralen. We hebben afscheid van elkaar genomen en doen het groenwerk nu vooral zelf. En mocht het wat te veel voor ons worden, dan schakelen we een uitzendkracht in. Zo kunnen we weer beter sturen op onze kernwaarden. En misschien is het niet het meest efficient, of het goedkoopst. Dat is dan maar zo, dat is in ieder geval beter dan een onduidelijk beeld naar buiten toe uitstralen, want dat is helemaal kostbaar! Want onze kamperende gast, die moet steeds duidelijker voelen waar we voor staan. En dat geldt natuurlijk net zo voor klanten of patienten. Hoe kan die anders voor je kiezen?
Wanneer heb jij voor het laatst nog kritisch gekeken naar je partners waarmee je samenwerkt? Passen ze nog wel bij jouw merkwaarden? We zijn heel benieuwd, we kijken uit naar je reactie, wees welkom!
De polletjes Watersportcamping Heeg https://www.facebook.com/campingheeg
Je partners moeten immers bijdragen aan de merkbelofte die je geeft? Wat te doen wanneer je er geen controle meer over hebt? Dan is de beste optie, zorgen dat je er wel controle over hebt! Soms, of vaak zal dat betekenen dat je of een andere partner moet gaan zoeken, of gewoon het weer zelf gaan doen. Een merk ontwikkeld zich jaarlijks, het is dan ook logisch dat er een kans bestaat dat je partner en jij niet meer in elkaars verlengde liggen. Dat je niet meer in staat bent (of wil zijn) om voor bepaalde waarden te staan. Wanneer heb jij voor het laatst kritisch gekeken naar je partners in de keten? Voegen zij nog wel de waarde toe op de wijze zoals jij die graag zou zien? Of gaat het toch tijd worden om afscheid van de partner te nemen. Want een ding weet je zeker, de klant of gast van vandaag pikt het niet meer dat jij je gaat verschuilen achter de smoes dat je dit niet kan doen, omdat je partner waarmee je samenwerkt zo heeft gedaan. En terecht natuurlijk, want uiteindelijk ben je zelf diegene die samenwerkt met deze partner! Wij lieten jaren lang het groenwerk verzorgen door een partner. Totdat we er achter kwamen dat we beter alle groenwerk zelf konden doen. Zo konden we beter sturen op dat bv de machines alleen aan staan wanneer ze gebruikt worden, ipv draaiende motoren die soms wel een kwartier gewoon maar aan bleven staan. Dat klopt niet met ons idee over duurzaam ondernemen. Dat is niet wat we willen uitstralen. We hebben afscheid van elkaar genomen en doen het groenwerk nu vooral zelf. En mocht het wat te veel voor ons worden, dan schakelen we een uitzendkracht in. Zo kunnen we weer beter sturen op onze kernwaarden. En misschien is het niet het meest efficient, of het goedkoopst. Dat is dan maar zo, dat is in ieder geval beter dan een onduidelijk beeld naar buiten toe uitstralen, want dat is helemaal kostbaar! Want onze kamperende gast, die moet steeds duidelijker voelen waar we voor staan. En dat geldt natuurlijk net zo voor klanten of patienten. Hoe kan die anders voor je kiezen?
Wanneer heb jij voor het laatst nog kritisch gekeken naar je partners waarmee je samenwerkt? Passen ze nog wel bij jouw merkwaarden? We zijn heel benieuwd, we kijken uit naar je reactie, wees welkom!
De polletjes Watersportcamping Heeg https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten