Elk jaar weer opnieuw bedenken we en doen we weer van alles
om de camping maar succesvol te laten zijn en blijven. Dat het makkelijk is,
heeft nooit iemand beweerd! Ook deze winter staan er weer allerhande
activiteiten op de planning. Onder andere campagnes die ervoor moeten zorgen
dat we onze doelgroep nog beter weten te bereiken en beraken. We zijn
optimistisch, als altijd. Beginnen vol enthousiasme aan. En af en toe ga ik er
ook van dromen. Stel je toch eens voor dat de campagne zo aan gaan slaan, dat we
bv. 4 extra grote groepen weten binnen te halen…..Champagne!
Ja dan zouden de kurken er bij ons wel vanaf vliegen. Maar
zoals dat overal gaat, in de marketing mislukt 50%. Alleen weet je van te voren
nooit welke…
Of zal het zijn dat wanneer een campagne niet doet wat je
hoopte dat die zou doen, dat je dan gewoon de campagne net wat verder moet door
ontwikkelen en dan doet die het wel? We hebben al heel wat getest en gedaan.
Neem nu de Adword campagnes die we jaren geleden hebben gehad. Hadden we langer
moeten doorzetten? Hadden we er nog veel meer geld in moeten pompen? Wat te
denken van het organiseren van het event van afgelopen jaar. Bedoelt om als
terugkerend event te ontwikkelen. Heegtasty, het leek een mooi succes te
worden. Maar de eerlijkheid gebied ons te zeggen dat de bezoekersaantallen
tegen vielen. Lag dat aan de grauwe dag die halverwege het event een donderde
regenbui gaf? Lag het aan te weinig publiciteit in de media? Lag het aan de
middelen, de posters, het filmpje en de flyers die we te laat hadden ingezet?
Het is goed dat we onszelf dit soort vragen stellen. We kunnen dan een goed
overwogen besluit nemen of we juist wel of juist niet door zullen gaan met deze
campagnes. Voor nu zijn we voor 2017 een nieuwe campagne aan het voorbereiden.
We hebben door Hollandse meesters afgelopen seizoen, prachtige beelden laten
maken. Inmiddels zitten ze al in onze slider van de website. En met die beelden
gaan we opzoek naar de “ontwortelde Randstedeling”, onze doelgroep. We gaan ze
op ludieke wijze de beelden tonen. En nu maar hopen dat dit weer voor een
mooie, nieuwe aanwas van kamperende gasten zal gaan zorgen! Ook onze “vaste” gasten zullen
we de beelden gaan aanbieden. We verwachten geen enorme grote verschillen met
deze campagne, maar met een groei van 2% zijn wij al heel tevreden. Met een
groei voor deze campagne van 2%, dan ontkurken we thuis de campagne!
Hoe zit dat bij jullie? Bij welke campagne ontkurkte jullie
de flessen? We zijn benieuwd, wees welkom de polletjes. https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten