Vorige week schudde Laura Conradi de zaal even lekker wakker met haar oneliner: Fucking details that makes the difference! Onze kamperende gasten, ze willen onderdak, een lekker bed en dan.....Dan willen ze vooral een belevenis! En die belevenis, die kan je ze geven door juist in de details het grote verschil te maken.
Een hotelkamer hangend in de bomen, koeien tussen de tenten op de camping of in de verhuurchalets een piano plaatsen. Ze laat ons een fietspad zien dat eigenlijk alleen bijzonder is, wanneer het donker is. De grap is dat er overdag ook al horde mensen komen kijken bij het fietspad! Het kan allemaal, zolang het maar bij je concept past en je concept versterkt. Het zijn juist de vele (kleine) details die het verschil maken in deze beleving. Justus van den Berg hield tijdens dezelfde bijeenkomst een pleidooi om je park inclusief de natuur te ontwerpen. We hebben allemaal veel natuur om ons heen maar doen er (qua storytelling) nog veel te weinig mee! Welke natuurwaarde hebben we op onze camping? We hebben heel veel natuur op onze camping! Maar een serieuze inventarisatie ervan hebben we nog nooit gemaakt. We hebben bewust een vlinderhofje met daarin planten die een aantrekkende werking hebben op vlinders. We hebben div. inheemse, ouderwetse fruitbomen zoals de sterappel en de Groningse kroon. Natuurlijk in de ouderwetse hoogstam vorm. We hebben een insectenhotel, we hebben wat kleine krielkippetjes. Dat is wat we allemaal heel bewust hebben toegepast. Maar we hebben ook een aantal 'gelukjes" zoals een slootje waarin het wemelt van de salamanders en kikker! En tijdens het hoogseizoen zijn er heel veel libelle's die door de lucht dansen. Daar hebben we niet speciaal op gestuurd, ze zijn hier toevallig!
Het zijn juist al deze details waarmee je het verschil kan maken. En natuurlijk kan het altijd beter, want hoe kan een nog onbekende gast, deze details ervaren, voordat hij gaat boeken? Laten we dan wel voldoende zien en horen? Justus geeft als voorbeeld de Wildhoeve die heel weinig over de camping zelf vertelt, maar des te meer over de natuurbeleving op en rond het park.
Het is de klantbeleving en de storytelling die kan zorgen voor de mond tot mond reclame. En laten wij nu net hierop sturen. Want in plaats van adverteren, stoppen wij ons budget liever in een hogere klantbeleving. Maar dan moeten we dat wel nog even goed doen. En het kan altijd beter, en het is nooit klaar......
Het zijn de "Fucking details that makes the difference", en zo is het!
Welk detail was een van jouw beste details qua effect? Was het wel of juist geen wifi? Was het de geschilderde voetstapjes naar het toiletgebouw of......
We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
Een hotelkamer hangend in de bomen, koeien tussen de tenten op de camping of in de verhuurchalets een piano plaatsen. Ze laat ons een fietspad zien dat eigenlijk alleen bijzonder is, wanneer het donker is. De grap is dat er overdag ook al horde mensen komen kijken bij het fietspad! Het kan allemaal, zolang het maar bij je concept past en je concept versterkt. Het zijn juist de vele (kleine) details die het verschil maken in deze beleving. Justus van den Berg hield tijdens dezelfde bijeenkomst een pleidooi om je park inclusief de natuur te ontwerpen. We hebben allemaal veel natuur om ons heen maar doen er (qua storytelling) nog veel te weinig mee! Welke natuurwaarde hebben we op onze camping? We hebben heel veel natuur op onze camping! Maar een serieuze inventarisatie ervan hebben we nog nooit gemaakt. We hebben bewust een vlinderhofje met daarin planten die een aantrekkende werking hebben op vlinders. We hebben div. inheemse, ouderwetse fruitbomen zoals de sterappel en de Groningse kroon. Natuurlijk in de ouderwetse hoogstam vorm. We hebben een insectenhotel, we hebben wat kleine krielkippetjes. Dat is wat we allemaal heel bewust hebben toegepast. Maar we hebben ook een aantal 'gelukjes" zoals een slootje waarin het wemelt van de salamanders en kikker! En tijdens het hoogseizoen zijn er heel veel libelle's die door de lucht dansen. Daar hebben we niet speciaal op gestuurd, ze zijn hier toevallig!
Het zijn juist al deze details waarmee je het verschil kan maken. En natuurlijk kan het altijd beter, want hoe kan een nog onbekende gast, deze details ervaren, voordat hij gaat boeken? Laten we dan wel voldoende zien en horen? Justus geeft als voorbeeld de Wildhoeve die heel weinig over de camping zelf vertelt, maar des te meer over de natuurbeleving op en rond het park.
Het is de klantbeleving en de storytelling die kan zorgen voor de mond tot mond reclame. En laten wij nu net hierop sturen. Want in plaats van adverteren, stoppen wij ons budget liever in een hogere klantbeleving. Maar dan moeten we dat wel nog even goed doen. En het kan altijd beter, en het is nooit klaar......
Het zijn de "Fucking details that makes the difference", en zo is het!
Welk detail was een van jouw beste details qua effect? Was het wel of juist geen wifi? Was het de geschilderde voetstapjes naar het toiletgebouw of......
We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten