-0515-442328-

dinsdag 25 oktober 2016

verbinden

Het is herfstvakantie en samen met mijn kleinzoon zit ik een knutselboekje te bladeren. Mijn aandacht wordt getrokken door een paar krabbeltjes, puntjes met cijfers erbij. Je kent het wel, van die plaatjes waarbij je zelf de verbindende lijntjes mag trekken. En plots zie ik een geweldig plaatje!

Verbinden, door de individuele puntjes met elkaar te verbinden, ontstaat er een prachtig plaatje! En zo is het ook met samenwerkingen zoeken. Een project dat je alleen ontwikkeld kan mooi zijn, maar nooit zo mooi als dat je het samen ontwikkeld met een hoop andere. Ik weet nog dat ik lang had geprobeerd om literaire schrijvers naar onze camping te krijgen. Want je weet, wij willen het altijd mooier en beter maken voor onze kamperende gasten. Niet zomaar schrijvers, maar echt de Nederlandse top. Het heeft ons meer dan twee jaar lang knokken gekost. Iets dat we meer zien bij samenwerking projecten. Mensen zoeken die je nodig hebt, ze enthousiasmeren. Je weet zelf wel dat lang niet iedereen direct enthousiast te krijgen is! Het was al een hele toer om de juiste mensen erbij te vinden. En dan begint het co-creeren. En daar begint dan ook de toevoeging van al die verschillende mensen die samen iets heel mooist creeren. Daar worden alle individuele krachten gebundeld tot er een heel mooi plaatje ontstaat. En vanzelf wil iedereen dat het gaat lukken. Iedereen die er al de nodige tijd, kilometers en geld in heeft gestoken, wil graag dat het project een succes gaat worden. En soms gaat het heel eenvoudig en snel, maar meestal kost het me vaak een aantal jaren! Dat puzzelen, hoe kan ik het een met het andere gaan verbinden. Dat is een heerlijk proces. Langzaam maar zeker wordt het grotere geheel, het plaatje dat gaat ontstaan, steeds helderder.

Ik kijk naar mijn kleinzoon, hij is alle puntjes op de juiste volgorde aan elkaar aan het verbinden. Langzaam maar zeker ziet hij het grotere geheel. En dan kijkt hij me heel enthousiast aan: "Kijk oma, het is een .......Hij is trots op zichzelf. Wat een ongelofelijk mooie tekening heeft hij gemaakt!
Wellicht kunnen wij ons ook samen verbinden, stuur me een mailtje wanneer je denkt dat wij samen een mooi project kunnen starten. Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten