Geloof het niet, maar zorg voor bewijslast!
Eigenlijk zijn de beste foto's de foto's die onze gasten maken. De geloofwaardigheid daarvan is vele malen groter dan de plaatjes die we zelf "schieten". Toch kunnen we niet zonder beide. Want wanneer we voor het eerst, snel een goed gevoel willen laten ontstaan, dan heb je wel het meest perfecte beeld daarvoor nodig! Denk bv aan de slider in je website of een poster.
Wanneer het gaat om de foto's die je hebt staan op bv. Facebook, dan is het een heel ander verhaal. Dan is het belangrijk dat je je gasten mee laat bepalen wat je beeld naar buiten toe zal zijn. Zij zullen nooit content gaan delen, waar ze niet achter zullen staan. Nog eerder zullen ze hun eigen beelden die ze tijdens het kamperen op onze camping hebben geschoten, promoten. En eigenlijk wisten we het wel. We hadden het al een aantal keren gehoord bij bijeenkomsten als een Social Media Club. Creeer engagement, zorg voor co-creatie. Want de beste bewijslast over je organisatie, wordt getoond door de beelden van je eigen gasten. Mensen geloven niet zomaar, ze willen het bewezen hebben. Stel je voor dat je van een van de Facebookvrienden een foto ziet, die er bijna te gaaf uit ziet. En dan helemaal wanneer er nog een tekstje is toegevoegd in de trant van; "wij heerlijk aan de scheepslimonade, en de kids nog lekker in en op het water genieten voor de zon echt onder gaat..."
Maar hoe zorgen we ervoor dat we meer bewijslast ontwikkelen? In de tweede helft van het hoogseizoen, vroeg ik op Facebook aan onze gasten, om beelden van de zonsondergangen op onze camping te plaatsen. De mooiste plaatjes vlogen voorbij, werkelijk geweldig om te zien! Achteraf was het natuurlijk eenvoudig te verklaren, vraag je eigen gasten om hun mooiste foto's te plaatsen binnen een bepaald kader. In dit geval de zonsondergang. Maar op het moment dat we dat vroegen was dat zeker niet een zo'n bedachte actie! Natuurlijk hopen we altijd op interactie, op reacties. Zeker als het gaat om beelden. Want beelden zeggen meer dan woorden. Ze komen sneller binnen! Beelden die onze gasten zelf plaatsen, hebben een veel grotere bewijslast! Een facebook pagina vol met alleen door de organisatie geplaatste beelden, die geloof je toch een stuk minder of misschien wel helemaal niet?
Overigens, deze foto heeft Cor geschoten afgelopen zomer op onze camping. Deze foto had hij op twitter geplaatst. En dan zie je direct al het verschil in reacties. Want wanneer ik dezelfde foto plaats met een lollig onderschrift, dan geeft dat niet zoveel reacties dan dat een van onze eigen gasten dat doet! Dan geloof je het WEL!
We zijn benieuwd naar je reactie en mocht je heel toevallig nog een mooie foto genomen hebben op onze camping, schroom niet en plaats hem gerust! We zijn benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.
Eigenlijk zijn de beste foto's de foto's die onze gasten maken. De geloofwaardigheid daarvan is vele malen groter dan de plaatjes die we zelf "schieten". Toch kunnen we niet zonder beide. Want wanneer we voor het eerst, snel een goed gevoel willen laten ontstaan, dan heb je wel het meest perfecte beeld daarvoor nodig! Denk bv aan de slider in je website of een poster.
Wanneer het gaat om de foto's die je hebt staan op bv. Facebook, dan is het een heel ander verhaal. Dan is het belangrijk dat je je gasten mee laat bepalen wat je beeld naar buiten toe zal zijn. Zij zullen nooit content gaan delen, waar ze niet achter zullen staan. Nog eerder zullen ze hun eigen beelden die ze tijdens het kamperen op onze camping hebben geschoten, promoten. En eigenlijk wisten we het wel. We hadden het al een aantal keren gehoord bij bijeenkomsten als een Social Media Club. Creeer engagement, zorg voor co-creatie. Want de beste bewijslast over je organisatie, wordt getoond door de beelden van je eigen gasten. Mensen geloven niet zomaar, ze willen het bewezen hebben. Stel je voor dat je van een van de Facebookvrienden een foto ziet, die er bijna te gaaf uit ziet. En dan helemaal wanneer er nog een tekstje is toegevoegd in de trant van; "wij heerlijk aan de scheepslimonade, en de kids nog lekker in en op het water genieten voor de zon echt onder gaat..."
Maar hoe zorgen we ervoor dat we meer bewijslast ontwikkelen? In de tweede helft van het hoogseizoen, vroeg ik op Facebook aan onze gasten, om beelden van de zonsondergangen op onze camping te plaatsen. De mooiste plaatjes vlogen voorbij, werkelijk geweldig om te zien! Achteraf was het natuurlijk eenvoudig te verklaren, vraag je eigen gasten om hun mooiste foto's te plaatsen binnen een bepaald kader. In dit geval de zonsondergang. Maar op het moment dat we dat vroegen was dat zeker niet een zo'n bedachte actie! Natuurlijk hopen we altijd op interactie, op reacties. Zeker als het gaat om beelden. Want beelden zeggen meer dan woorden. Ze komen sneller binnen! Beelden die onze gasten zelf plaatsen, hebben een veel grotere bewijslast! Een facebook pagina vol met alleen door de organisatie geplaatste beelden, die geloof je toch een stuk minder of misschien wel helemaal niet?
Overigens, deze foto heeft Cor geschoten afgelopen zomer op onze camping. Deze foto had hij op twitter geplaatst. En dan zie je direct al het verschil in reacties. Want wanneer ik dezelfde foto plaats met een lollig onderschrift, dan geeft dat niet zoveel reacties dan dat een van onze eigen gasten dat doet! Dan geloof je het WEL!
We zijn benieuwd naar je reactie en mocht je heel toevallig nog een mooie foto genomen hebben op onze camping, schroom niet en plaats hem gerust! We zijn benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten