Als merk, organisatie, zul je consistent moeten zijn in het "geluid" dat je laat horen! Doe je dat niet, dan moet men maar gissen naar waar je voor staat! Dan kan het zomaar met je zijn gebeurt. Want niemand begrijpt meer wat je bedoelt!
En als je dan tegengas krijgt uit de markt? Iedereen krijgt tegengas af en toe. Gelukkig maar want dan krijg je de kans om jezelf te kunnen gaan verbeteren! Je kunt je waarden herijken, heroverwegen en wellicht wat nuanceren of sterk onderbouwend, veranderen! Veel vaker zal tegengas leiden tot nieuwe sub-argumenten, naast je bestaande argument. Kortom, het helpt je om nog veel duidelijker te laten zien wie je bent en waar je voor staat! Want zowel intern, naar je medewerkers toe, wil je dat er een helder en consistent geluid te horen is, als extern naar je gasten, stakeholders en zelfs ook naar je ongewenste gasten. Het meest wenselijke is, dat iedereen wat vindt van je geluid. Je bent voor of je bent tegen. Maar je als een jo-jo op en neer laten slingeren tussen de verschillende waarden, dat kan je je toch echt niet veroorloven! Kijk maar wat er vorige week gebeurde met Jumbo en de pieten discussie. Een item dat erg (oververhit) reacties in onze maatschappij oproept. Jumbo ging een stelling innemen. En toen ze schrokken van de (toch wel te verwachte) reacties, hebben ze hun eigen mening, zonder enige onderbouwing, 180 graden laten draaien. Hadden ze uberhaupt begrepen welke discussie er in de maatschappij gaande was? Hadden ze de dwarsverbanden gezien?
Hoe betrouwbaar ben je, als je zomaar, binnen 24h, zonder enige onderbouwing, een totaal ander geluid laat horen?
Nu is het voor een kleine organisatie zoals die van ons, wat makkelijker om onze waarden te borgen. En zelfs dan gebeurt het nog wel eens dat we een hele discussie hebben, over een uitdaging. Wat vinden we hier van? Soms zijn het botsende ego's die ervoor zorgen dat we niet op een lijn zitten. Maar gelukkig zien we meestal wel snel in, dat het allemaal draait om de grassprieten die we willen verhuren aan onze kamperende gasten. Dan weten we weer beter en snel dat de waarden die we willen laten beleven, dienend moeten zijn aan het concept van onze camping.
Wat bedoelen ze precies? Waar sta jij voor? Wat is je missie en visie? En hoe draag jij die uit? Laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes! Watersportcamping Heeg.
En als je dan tegengas krijgt uit de markt? Iedereen krijgt tegengas af en toe. Gelukkig maar want dan krijg je de kans om jezelf te kunnen gaan verbeteren! Je kunt je waarden herijken, heroverwegen en wellicht wat nuanceren of sterk onderbouwend, veranderen! Veel vaker zal tegengas leiden tot nieuwe sub-argumenten, naast je bestaande argument. Kortom, het helpt je om nog veel duidelijker te laten zien wie je bent en waar je voor staat! Want zowel intern, naar je medewerkers toe, wil je dat er een helder en consistent geluid te horen is, als extern naar je gasten, stakeholders en zelfs ook naar je ongewenste gasten. Het meest wenselijke is, dat iedereen wat vindt van je geluid. Je bent voor of je bent tegen. Maar je als een jo-jo op en neer laten slingeren tussen de verschillende waarden, dat kan je je toch echt niet veroorloven! Kijk maar wat er vorige week gebeurde met Jumbo en de pieten discussie. Een item dat erg (oververhit) reacties in onze maatschappij oproept. Jumbo ging een stelling innemen. En toen ze schrokken van de (toch wel te verwachte) reacties, hebben ze hun eigen mening, zonder enige onderbouwing, 180 graden laten draaien. Hadden ze uberhaupt begrepen welke discussie er in de maatschappij gaande was? Hadden ze de dwarsverbanden gezien?
Hoe betrouwbaar ben je, als je zomaar, binnen 24h, zonder enige onderbouwing, een totaal ander geluid laat horen?
Nu is het voor een kleine organisatie zoals die van ons, wat makkelijker om onze waarden te borgen. En zelfs dan gebeurt het nog wel eens dat we een hele discussie hebben, over een uitdaging. Wat vinden we hier van? Soms zijn het botsende ego's die ervoor zorgen dat we niet op een lijn zitten. Maar gelukkig zien we meestal wel snel in, dat het allemaal draait om de grassprieten die we willen verhuren aan onze kamperende gasten. Dan weten we weer beter en snel dat de waarden die we willen laten beleven, dienend moeten zijn aan het concept van onze camping.
Wat bedoelen ze precies? Waar sta jij voor? Wat is je missie en visie? En hoe draag jij die uit? Laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes! Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten