-0515-442328-

vrijdag 3 februari 2017

met dank aan

Elke maand ontvangen we ons eigen dorpskrantje; "De Sylboade". En elke keer lees ik; "de Veer van"! Een verhaaltje van een bewoner uit ons dorp die zich voorstelt aan de andere bewoners met een klein verhaaltje. Wie is hij, hoe komt hij in Heeg terecht en wat houdt hem bezig? Zoiets. Maar waarom heeft dit nu speciaal mijn belangstelling?

Het heeft iets voyeuristisch. We krijgen een klein inkijkje in het priveleven van die persoon. Een kijkje achter de voordeur. Wat gek eigenlijk, dat ik dat nooit eerder heb bedacht. Natuurlijk kan ik met dat gegeven ook wat voor op de camping. Heel veel gasten kennen de ander wel, van ooit gezien zal ik maar zeggen. Maar echt kennen.....ik weet nog wel dat we op de dijk van de zomer zaten te eten met onze gasten. Allemaal aan een lange slinger van etende kamperende gasten. Het was super, juist mooi om zo weer met andere mensen in contact te komen. Zo krijg je soms weer een heel andere kijk op andere mensen. Dat is nu ook precies wat "de veer van" ook doet. Hoe leuk is het om elke maand een kamperende gast van ons aan het woord te laten? Wat stom toch dat sommige ideeen zo simpel zijn, en toch zo lang hebben moeten "rijpen" in mijn hoofd voordat ik het heb weten te vertalen naar onze camping.
Maar goed, dit seizoen gaan we er werk van maken. Een mooi projectje om volgende week samen met onze nieuwe afstudeerstagiaires op te pakken. Inspiratie, de ene keer heb ik het direct, een andere keer duurt het heel lang voordat het me te pakken heeft. Maar eigenlijk altijd vliegt het onverwacht mijn hoofd binnen! Welk goed idee heb jij deze week gehad? Ik ben benieuwd, wie weet kunnen wij er ook wel weer wat mee, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten