-0515-442328-

vrijdag 10 februari 2017

van tevreden gast naar fan

We hebben het al vaker in blogjes over onze droomgasten. Droomgast is gewoon onze naam voor fan. Rianne, een van onze oud stagiaires stuurde me vorige week een mailtje met daarin de link naar een nieuw boek; Een fan per dag!

Een fan per dag, dat is een heftige ambitie! Mooi ik hou wel van ambitieuze doelen! Het boek is geschreven door Jos Burgers. Ik heb in onze boekenkast al heel wat boeken van hem. Telkens met ongeveer hetzelfde thema.
Fans maken is niet een makkelijke opgave. Zeker niet wanneer dat niet wekelijks "top of mind" wordt gehouden. Ik heb snel gekeken naar het boek en ook dit boek besteld. Want een heel team moet telkens weer opnieuw worden geinspireerd, dus wijzelf ook! Voor je het weet zijn de ambities op de achtergrond, ondergesneeuwd door de waan van de dag. Want jij en ik hebben toch altijd weer een hoop te doen nietwaar?
Waarom is het dan zo belangrijk om te werken aan fans of droomgasten, ipv een tevreden gast? Omdat je er heel wat bij te winnen hebt! Een fan:

  • gaat je aanbevelen bij anderen
  • is trouw
  • minder prijsgevoelig
  • denken graag met je mee
  • hebben het beste met je voor
Sturen op meer fans, je NPS score gaat direct omhoog en we weten allemaal wat dat betekent. Doordat vele van ons de afgelopen jaren vooral hebben zitten snijden en te bezuinigen hebben we veel tijd en middelen ingeleverd om te kunnen werken aan die fans. Misschien dat dit boek je tot nieuwe inzichten zal brengen. Het is toegankelijk geschreven. Rianne, bedankt weer voor je tip! Fijn dat je ons telkens weer blijft inspireren! Volgende week maar weer even een ochtend sparren om de droomgasten weer goed top of mind te hebben. Van het weekend ga ik dit boek even goed doorploegen. Maak er een goed weekend van en mocht je ook een mooie boekentip voor ons hebben, laat je het ons dan weten? We zijn benieuwd, Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten