-0515-442328-

maandag 8 oktober 2018

op het snijvlak van heden en toekomst

Een vakbeurs is altijd iets waar je naartoe gaat om je te orienteren op je toekomst. Zo ging ik laatst naar de Glampingshow. Ik woonde workshops bij, bezocht vele standjes en kwam met een tas vol inspiratie thuis.

Ik ben helemaal hebberig geworden. Ik zag een super decadent "treehouse" met een eigen zwembad, maar ik zag ook wat bescheidenere vormen van vakantiewoningen, die er niet minder fraai uitzagen Ik trof er architecten die graag voor me aan de slag wilde gaan om iets smaakvols te gaan ontwerpen. Tijdens het hoogseizoen zijn we vooral bezig met de boel operationeel op orde te houden. Natuurlijk hebben we interviews met gasten om hun wensen en behoeften te pijlen. Maar op dat moment doen we daar niet heel veel meer mee dan inventariseren, kategoriseren en opslaan. Nu, tijdens onze winterslaap is het de hoogste tijd om te kijken waar we onze camping naartoe willen ontwikkelen. Onderzoeken wat kan en wat niet? Hoeveel budget hebben we voor wat? Wat moeten we vervangen en hoe gaan we dat doen? Neem nu ons reservering systeem. Die loopt echt op zijn eind en kan eigenlijk niet meer. Met leveranciers van verschillende systemen zijn we in overleg. Collega's zijn we aan het vragen welke ervaringen zij hebben bij het systeem dat zij gebruiken. Dat is alweer een hele investering. En niet alleen in geld, maar zeker ook weer in een hoop manuren. Niet bepaald het soort manuren waar ik nu naar uitkijk. Ik en ICT is echt noodzakelijk kwaad. Ik vind het normaal wanneer de dingen het doen, maar o wee wanneer ze het niet doen......Of niet zoals ik dacht dat ze het zouden doen....toch erger ik me ook behoorlijk aan de ouderwetse, weinig flexibele systeem dat we nu hebben.
Kortom, tijdens de winterslaap zitten we vooral te werken ergens tussen het heden en de toekomst. De Glampingshow is afgelopen of we kijken alweer uit naar de Dutch Design Week. Want ook daar hopen we een kijkje in de toekomst te kunnen nemen.De brief met daarin de prijzen voor 2019 hebben we net naar onze seizoengasten gestuurd. Het afsluitdiner met onze medewerkers hebben we net gehad. Dan gaan we de komende dagen nog even hard aan de slag om dit kwartaal weer af te ronden met de BTW boekhouding. Het is juist deze maand, de maand oktober, die zo interessant is doordat ze echt het snijvlak is van heden en toekomst. Je ziet, we noemen onze winterperiode altijd wel winterslaap, en ja we hebben dan altijd een heerlijke vakantie. Maar we werken ook nog steeds, niet meer in de weekenden. Maar de doordeweekse dagen zijn we meestal ook, nog steeds wel, aan de bak. We zouden ook niet anders willen. Immers, grassprietverhuurder zijn, dat is toch het mooiste werk dat bestaat! Wat vind jij het mooiste werk? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten