-0515-442328-

dinsdag 23 oktober 2018

de voorkeuren van je gasten kennen en hier persoonlijk op inspelen

Het valt niet altijd mee, innoveren, nieuwe dingen ontwikkelen, bedenken, en tegelijkertijd de voorkeuren van je gasten al helemaal goed kunnen inschatten.Daar bij het goed inschatten, daar gaat het geregeld mis.

Natuurlijk onderzoeken we vooraf samen met onze gasten, welke innovaties op welke wijze,
het best kunnen worden ontwikkeld. We vragen onze gasten dan bijna het hemd van het lijf! Maar, zoals zo vaak, geven de antwoorden die de gasten geven, niet altijd een juist beeld van wat er in de praktijk later gaat gebeuren. De groep (het aantal) gasten dat representatief is voor de doelgroep, is of te beperkt. Waardoor zich dingen gaan vertekenen. Of ze hebben sociaal wenselijke antwoorden gegeven. Of de onderzochte groep behoort niet of onvoldoende tot de doelgroep. De uitkomsten zijn nl. nogal eens anders dan dat we later in het echt tegen komen! Kortom, binnen een onderzoek kan er van alles mis gaan en ook bij de marktintroductie kan ook nog eens van alles mis gaan. Er zijn geen zekerheden die je krijgt bij innovaties. Daarom is het ook altijd erg spannend!
De enige manier om zo goed mogelijk voor jouw doelgroep te gaan innoveren is, de doelgroep zelf zijn. De doelgroep begrijpen tot in elke vezel van je donder! Want een ander aspect is dat de doelgroep zelf niet eens vaak zelf weet, waar hij een voorkeur voor heeft! Laat staan dat die goed weet hoe hij zich gaat gedragen.
Kijk zelf maar eens naar je afgelopen vrije weekend. Wat was je van plan te gaan doen, en wat heb je gedaan? Wat heb je nog meer gedaan, wat je niet eens had geplant? Heb je voor een netflix gehangen? Of ben je naar die wijnproeverij gegaan? Je bent misschien wel naar dat feestje gegaan, maar ging veel later naar huis dan dat je vooraf had geplant? En je weet, het zijn juist de onverwachte, bijzondere activiteiten, die je als beste weet te waarderen. Dan weten we ook welke opgave er vooral voor ons als camping ligt:
Verleidt je gast dingen te ondernemen, die hij niet had verwacht! Activiteiten die hij vooraf ook niet had geplant, en al helemaal niet tijdens zijn vrijetijd op je camping! Dan gaat je gast later naar huis, bomvol verhalen en ervaringen. Zeker weten dat die dat de volgende keer weer op het werk gaat vertellen!
We zijn benieuwd, wanneer heb jij voor het laatst een gast van je weten te verleiden dingen te doen die hij niet geplant had, en al helemaal niet had verwacht? Wat heb je gedaan en hoe? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten