-0515-442328-

dinsdag 30 oktober 2018

en dan krijg je een schop onder je ko.. van je eigen zoon!



Walter belde me op, of ik dit jaar nog van plan was om naar de Dutch design week te gaan? Nou, eerlijk gezegd niet. Dat zou dan de eerste keer zijn in meer dan tien jaar. Maar ik ben de laatste tijd al naar zoveel events geweest, dat ik zo langzaam aan niet meer toekom aan de verwerking ervan. En wat heeft het dan nog voor zin om wel te gaan?

Kort daarna vraagt Michiel, onze oudste zoon, welke dagen ik op de DDW ben? Nu ja, ik was dit jaar niet van plan om te gaan. Ik heb het steeds zo druk en.....Ik voel dat ik een kleur krijg. WAT EEN ONZIN, zegt hij. En ik hoor mezelf voorstellen om dan maar zondag, de laatste dag van DDW te gaan. Komt mij ook prima uit, dan gaan we samen, zegt hij! En we gingen samen, en het was goed en mooi om te gaan. Vijf uur autorijden was het zeker weer waard! In mijn latere blogjes zal ik terug komen op wat ik er weer voor inspiratie uit heb gehaald. Maar nu eerst waarom ik zo blij dat wij kinderen hebben en hoe ze ons bij onze business helpen.
Kinderen zorgen ervoor dat we flexibel blijven. Als ouder leer je je langzaam maar zeker, ook vooral aan te passen aan je kinderen. Dat begint al tijdens de zwangerschap waarbij je niet meer alles zomaar kan eten, drinken of roken. En wanneer ze eenmaal geboren zijn, moet je je dagritme flink omgooien en aanpassen aan die kleine. En dat aan passen, blijft heel lang doorgaan!
Kinderen zorgen ervoor dat ze je een spiegel voorhouden. Ongezouten weten ze je commentaar te geven, die je aan het denken zal zetten. En dat begint al heel vroeg, zodra ze kunnen praten en zal nooit ophouden. Ze spiegelen gedrag, dat je zelf had laten zien. Ze blijven hun hele leven je een spiegel voorhouden!
Kinderen zorgen ervoor dat je jong van geest blijft. Ze laten je kennis maken met de nieuwste trends, technologieën en noem maar op.
Kinderen tarten je geduld, kinderen zorgen dat je empathisch vermogen zal groeien. Kinderen, ze zijn zo helpvol in het trainen van competenties die je keihard nodig hebt bij het ondernemen. Natuurlijk had ik gister ook lekker kunnen gaan genieten van de vrije zondag. Lekker uitslapen, ontbijtje op bed, genieten van het programma Vrije Geluiden. Middags even frissen neus halen door lekker buiten te wandelen en dan de open haard aan met een lekkere kop thee. Dat was wat ikzelf voor ogen had, denkende aan de vrije zondag. Ik heb een schop van Michiel gekregen en heb niet alleen een heel gezellige dag met hem gehad. Maar ik heb ook weer mooie mensen gezien en gesproken. Ben met nieuwe kennis en inspiratie terug gekomen. Ik ben blij dat ik toch gegaan ben, bedankt voor de trap Michiel!
Wanneer heb jij je voor het laatst een schop onder je ko.. laten geven en door wie? We zijn benieuwd, had het je uiteindelijk ook geholpen? We horen het graag, wees welkom! De polletjes Watersportcamping  Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten